Exclusief voor scholen hebben we projectkoffers ontwikkeld. In deze koffers vind je diverse materialen, boeken en lesideeën rond een bepaald thema. Voor projectweken zijn deze koffers onmisbaar! Uiteraard kunnen ze ook gebruikt worden ter ondersteuning van reguliere lessen.
Projectkoffers kunnen opgehaald en teruggebracht worden in Gouda of via Post.nl verzonden worden.
Onderbouw (groep 1-2)
112 (groep 1-2)
Met de materialen in de koffer kunnen lessen gegeven worden over de politie, brandweer en de ambulance.
>>Bekijk koffer
Annie M.G. Schmidt (groep 1-4)
Leer Pluk van de Petteflet, Otje en andere figuren van Annie M.G. Schmidt nog beter kennen!
>>Bekijk koffer
Boerderij (groep 1-2)
De speelmaterialen nodigen kinderen uit na te spelen wat ze in de lessen leren over het leven en werken op een boerderij.
>>Bekijk koffer
China (groep 1-4)
Wat betekent rood voor Chinezen? Ontdek het met de lesideeën en materialen uit deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer
Grootmoeders tijd (groep 1-4)
Maak geschiedenis tastbaar voor jonge kinderen.
>>Bekijk koffer
Indianen (groep 1-2)
Voor een avontuurlijk project over Indianen met eindeloos veel leer- en speelplezier.
>>Bekijk koffer
Kikker (groep 1-2)
De projectkoffer bevat vooral lesideeën over Kikker van Max Velthuijs, maar je kunt ook erg goed met de koffer werken als je de kinderen wat meer wilt leren over 'de kikker'.
>>Bekijk koffer
Koningshuis (groep 1-8)
Kinderen leren de leden van ons Koningshuis (beter) kennen en krijgen veel te weten over de geschiedenis van ons Koningshuis.
>>Bekijk koffer
Pesten (groep 1-8)
Deze koffer biedt alles om schoolbreed het thema Pesten op de kaart te zetten, om zo kinderen bewust te maken van hun gedrag en hen sociaal weerbaarder te maken.
>>Bekijk koffer
Restaurant (groep 1-2)
Een koffer voor kleuterkoks: oneindig veel leer- en speelplezier over het restaurant.
>>Bekijk koffer
Ridders en Jonkvrouwen (groep 1-3)
Wonen in een kasteel, dapper vechten, er prachtig uitzien... het blijft tot de verbeelding spreken.
>>Bekijk koffer
Rouw (groep 1-8)
Als leerkracht maak je een keuze uit de materialen in deze projectkoffer, zodat er gerouwd kan worden op een manier die bij het kind, de leerkracht en de school past.
>>Bekijk koffer
Rupsje Nooitgenoeg (groep 1-2)
Deze projectkoffer reikt alles aan wat nodig is om van Rupsje Nooitgenoeg een leuk en leerzaam project te maken.
>>Bekijk koffer
Verkeer & vervoer (groep 1-2)
Deze projectkoffer zit vol info, boeken en spelmaterialen en is daarom geschikt om in een themaweek in te zetten.
Bekijk koffer>>>
Het Weer (groep 1-4)
Het zal met de materialen uit deze koffer niet moeilijk zijn jonge kinderen voor dit onderwerp te winnen.
>>Bekijk koffer
Ziek zijn (groep 1-2)
Als kinderenj of mensen in hun omgeving naar de dokter of het ziekenhuis moeten, kan dat heel spannend zijn. De lessen en materialen in deze koffer maken hen hier vertrouwder mee en leren hen hier spelenderwijs mee omgaan.
>>Bekijk koffer
Middenbouw (groep 3-5)
Annie M.G. Schmidt (groep 1-4)
Leer Pluk van de Petteflet, Otje en andere figuren van Annie M.G. Schmidt nog beter kennen!
>>Bekijk koffer
Bomen (groep 4-5)
Met de materialen in deze projectkoffer kunt u een boom opzetten over een alledaags wonder: de boom.
>>Bekijk koffer
China (groep 1-4)
Wat betekent rood voor Chinezen? Ontdek het met de lesideeën en materialen uit deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer
China (groep 5-8)
Wat betekent rood voor Chinezen? Ontdek het met de lesideeën en materialen uit deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer
Geluid is overal (groep 5-6)
Wat is geluid nu eigenlijk? Waaruit bestaat geluid? Wat veroorzaakt geluid?
>>Bekijk koffer
Grootmoeders tijd (groep 1-4)
Maak geschiedenis tastbaar voor jonge kinderen.
>>Bekijk koffer
Klederdracht (groep 4-6)
Nog maar een enkeling draagt klederdracht in Nederland. Haal dit kleurrijke onderdeel van onze cultuur en geschiedenis de klas in.
>>Bekijk koffer
Koningshuis (groep 1-8)
Kinderen leren de leden van ons Koningshuis (beter) kennen en krijgen veel te weten over de geschiedenis van ons Koningshuis.
>>Bekijk koffer
Italië, Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk (groep 5-8)
Vakantielanden bij uitstek. Wat weten de kinderen van de cultuur, de geschiedenis en het landschap?
>>Bekijk koffer
Pesten (groep 1-8)
Deze koffer biedt alles om schoolbreed het thema Pesten op de kaart te zetten, om zo kinderen bewust te maken van hun gedrag en hen sociaal weerbaarder te maken.
>>Bekijk koffer
Ridders en Jonkvrouwen (groep 1-3)
Wonen in een kasteel, dapper vechten, er prachtig uitzien... het blijft tot de verbeelding spreken.
>>Bekijk koffer
Romeinen (groep 5-7)
Er is niet veel voor nodig om kinderen enthousiast te maken voor het onderwerp Romeinen.
>>Bekijk koffer
Rouw (groep 1-8)
Als leerkracht maak je een keuze uit de materialen in deze projectkoffer, zodat er gerouwd kan worden op een manier die bij het kind, de leerkracht en de school past.
>>Bekijk koffer
Het Weer (groep 1-4)
Het zal met de materialen uit deze koffer niet moeilijk zijn jonge kinderen voor dit onderwerp te winnen.
>>Bekijk koffer
Het Weer (groep 5-8)
Door te onderzoeken zullen ook kinderen meer en meer verwonderd raken over de kracht en veelzijdigheid en het mysterie van het weer.
>>Bekijk koffer
Bovenbouw (groep 6-8)
Anne Frank (groep 7-8)
Aan de hand van dagboekfragmenten en het levensverhaal van Anne Frank kan teruggeblikt worden op de Tweede Wereldoorlog.
>>Bekijk koffer
Architectuur (groep 7-8)
Leerlingen kunnen nadenken over hun eigen droomhuis, dit huis op verschillende manieren ontwerpen, een stedenbouwkundig ontwerp maken en dit voorleggen aan de welstandscommissie.
>>Bekijk koffer
China (groep 5-8)
Wat betekent rood voor Chinezen? Ontdek het met de lesideeën en materialen uit deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer
Christendom & Islam (groep 7-8)
Kinderen in Nederland komen veel verschillende religies tegen in hun omgeving, vaak zelfs in hun klas. Door hierover te leren kan kinderen respect bijgebracht worden voor andersdenkenden.
>>Bekijk koffer
Elektriciteit (groep 7-8)
De meeste kinderen vinden het geweldig om met snoertjes, lampjes en batterijen bezig te zijn en zo iets van het mysterie van elektriciteit te ontrafelen. Voor de leerkracht kan de drempel om kinderen deze kans te geven nogal hoog zijn... Deze projectkoffer reikt alles aan om dit toch mogelijk te maken.
>>Bekijk koffer
Fair Trade (groep 7-8)
Het lespakket in deze koffer is opgebouwd uit drie delen: eerlijkheid en rechtvaardigheid; koffie en alles wat daarbij komt kijken; alle facetten van Nicaragua. Alle lessen van dit lespakket zijn vanuit de visie van de theorie van de Meervoudige Intelligentie opgezet.
>>Bekijk koffer
Geluid is overal (groep 5-6)
Wat is geluid nu eigenlijk? Waaruit bestaat geluid? Wat veroorzaakt geluid?
>>Bekijk koffer
Klederdracht (groep 4-6)
Nog maar een enkeling draagt klederdracht in Nederland. Haal dit kleurrijke onderdeel van onze cultuur en geschiedenis de klas in.
>>Bekijk koffer
Koningshuis (groep 1-8)
Kinderen leren de leden van ons Koningshuis (beter) kennen en krijgen veel te weten over de geschiedenis van ons Koningshuis.
>>Bekijk koffer
Italië, Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk (groep 5-8)
Vakantielanden bij uitstek. Wat weten de kinderen van de cultuur, de geschiedenis en het landschap?
>>Bekijk koffer
Luchtvaart (groep 6-8)
Met je hoofd in de wolken en toch met beide benen op de grond: met een project over luchtvaart stijgt de klas tot grote hoogten.
>>Bekijk koffer
Martin Luther King (groep 7-8)
Het turbulente, actieve leven van Martin Luther King is op zichzelf al interessant genoeg om te bestuderen, maar is ook een goede inspiratiebron om na te denken over racisme en discriminatie en onze rol hierin.
>>Bekijk koffer
Pesten (groep 1-8)
Deze koffer biedt alles om schoolbreed het thema Pesten op de kaart te zetten, om zo kinderen bewust te maken van hun gedrag en hen sociaal weerbaarder te maken.
>>Bekijk koffer
Rembrandt van Rijn (groep 7-8)
Door de lessen en materialen in deze projectkoffer leren de kinderen Rembrandt kennen en worden ze in zijn atelier opgeleid tot echte kunstenaars.
>>Bekijk koffer
Romeinen (groep 5-7)
Er is niet veel voor nodig om kinderen enthousiast te maken voor het onderwerp Romeinen.
>>Bekijk koffer
Rouw (groep 1-8)
Als leerkracht maak je een keuze uit de materialen in deze projectkoffer, zodat er gerouwd kan worden op een manier die bij het kind, de leerkracht en de school past.
>>Bekijk koffer
Tweede Wereldoorlog (groep 7-8)
In deze koffer zitten materialen die nog veel verhalen vertellen. Vooral de verhalen van kinderen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt. Op die manier komt het onderwerp oorlog en vrede zo dicht mogelijk bij kinderen van nu.
>>Bekijk koffer
Vincent van Gogh (groep 6-8)
Door zijn uitbundige kleurgebruik, levendige schildertechniek en herkenbare taferelen is het niet moeilijk kinderen in te wijden in het werk van deze schilder.
>>Bekijk koffer
VOC (groep 7-8)
Voor een avontuurlijk project over een belangrijk deel van onze vaderlandse geschiedenis is deze koffer een mooie handreiking.
>>Bekijk koffer
Vogels in de wijk (groep 6-8)
Vogels tellen is hip! Door dit met kinderen te doen ontdekken zij de vogelrijkdom in hun eigen (school)omgeving.
Buiten naar vogels speuren vraagt concentratie, samenwerking en geduld en levert op dat kinderen een onderzoekende en verwonderende houding krijgen ten opzichte van de natuur.
>>Bekijk koffer
Watersnood 1953 (groep 6-8)
De watersnoodramp van 1953 heeft Nederland letterlijk en figuurlijk gevormd tot wat het nu is. Dit nog vrij recente onderdeel van onze vaderlandse geschiedenis kan in de klas vorm krijgen met behulp van deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer
Het Weer (groep 5-8)
Door te onderzoeken zullen ook kinderen meer en meer verwonderd raken over de kracht en veelzijdigheid en het mysterie van het weer.
>>Bekijk koffer
Wereldgodsdiensten (groep 7-8)
Vier wereldgodsdiensten worden dichtbij gebracht door met kinderen de keuken in te duiken van Joden, Moslims, Hindoes en Boeddhisten.
>>Bekijk koffer
Leenvoorwaarden projectkoffers
Bij het lenen van een projectkoffer gelden de volgende regels:
- Aan het lenen van een projectkoffer zijn kosten verbonden. De actuele prijzen vind je hier.
- Na reservering van een of meerdere projectkoffers nemen wij contact op om verdere afspraken te maken.
- Je kunt een projectkoffer alleen per week lenen te beginnen op maandag. De uitleentermijn moet minimaal twee weken zijn.
- Je bent gedurende de uitleenperiode verantwoordelijk voor het materiaal. We gaan er vanuit dat je zorg draagt voor onze materialen en ze in goede staat retourneert. Mocht er onverhoopt toch schade ontstaan of materialen zoekraken, dan dien je de schade te vergoeden. Voor het vervangen c.q. repareren van materialen worden naast de werkelijke kosten, € 5 verwerkingskosten berekend.
- Als je de projectkoffer(s) op komt halen en terugbrengen, doe je dat op een overeengekomen tijdstip in Gouda. Indien de koffer niet tijdig retour is, wordt een boete berekend van € 50 per week. Let op: dit bedrag is gewijzigd met ingang van cursusjaar 2020/2021.
- Je kunt de projectkoffer(s) ook per post laten bezorgen en terugsturen. Dit kun je aangeven op het reserveringsformulier. Een reservering met postbezorging dient minimaal een week voor de gewenste datum aangevraagd te zijn. Voor deze bezorging zijn de voorwaarden van de vervoerder van toepassing. Als de koffer niet op de afgesproken tijd per post is aangeboden als retourzending, wordt een boete berekend van € 25 per week.
- De aanvragen worden in volgorde van binnenkomst behandeld.
- De projectkoffer mag alleen voor onderwijsdoeleinden worden gebruikt. Uitlenen aan derden is niet toegestaan.
- Na terugkomst controleren wij de inhoud van de koffer aan de hand van de inhoudsopgave. Jij dient dit ook te doen bij het ontvangen en retourneren van de koffer. Indien je onjuistheden constateert, vragen we je dit direct aan ons te melden.
- Wij stellen het op prijs als de leerkrachten die met de koffer gewerkt hebben, na afloop het evaluatieformulier invullen, zodat de inhoud van de koffer naar aanleiding van de reacties verbeterd en aangevuld kan worden.
- De algemene voorwaarden van Driestar Educatief zijn tevens van toepassing.
- Het lenen van een projectkoffer kan alleen als je akkoord gaat met bovenstaande leenvoorwaarden.
Wij wensen je veel plezier met het gebruik van de projectkoffers. Als je suggesties voor verbetering hebt, horen wij deze graag.
Afmelding
Uiterlijk twee weken vóór de afgesproken datum moet je je hebben afgemeld indien je geen gebruik wenst te maken van de door jou aangevraagde projectkoffer(s). Meld je je niet tijdig af, dan ben je het volledige leenbedrag verschuldigd.
Kosten
De kosten voor het lenen van een projectkoffer zijn afhankelijk van bepaalde factoren:
- Zonder abonnement bedragen de kosten voor het lenen van een projectkoffer € 25 per week, met een minimum leentermijn van 2 weken.
- Met een abonnement is het leentarief € 15 per week, met een minimum leentermijn van 2 weken. Je ontvangt hiervoor apart een factuur.
Verzending:
Je kunt de projectkoffer(s) ook per post laten bezorgen en terugsturen, dat kun je aangeven op het reserveringsformulier. Een reservering met postbezorging dient minimaal een week voor de gewenste datum aangevraagd te zijn. De verzendkosten hiervoor zijn € 17,50 voor de heen- en terugreis en € 10 enkele reis. Voor deze bezorging zijn de voorwaarden van de vervoerder van toepassing.