Online weerbaarheid

Wat in de groepsApp speelt, zet zich voort in de les. Sociale media maken onderdeel uit van de groepsdynamiek. Maak je klas weerbaar en wijs!

Preventief of curatief? Wanneer ga je het in de klas hebben over veiligheid, sexting, beïnvloeding of over een populaire vlogger? Maak je leerlingen klaar voor de 21e eeuw door op een structurele manier te werken aan mediawijsheid, een kritische houding en online samenwerken. Stapp, onze leerlijn mediawijsheid maakt jongeren stap voor stap weerbaar en mediawijs. Wij geloven in het werken aan verinnerlijken van Bijbelse waarden en het concreet oefenen met mediawijs gedrag en leren om in zijn of haar omgeving een ‘influencer’ te zijn, een leesbare brief.

J.J. (Sjaak) Jacobse

Onderwijsadviseur

Telefoon:
0182-760412 0182-760412
LinkedIn:

Nieuws

  • Leerlingen Pieter Zandt meest mediawijs

    Leerlingen van klas 1HC van de Pieter Zandt Scholengemeenschap hebben donderdag de finale van de Mediawijsheids Challenge gewonnen. De klas liet daarmee klas M1B van de CGS Prins Maurits in Middelharnis en Klas V1GC van het Van Lodenstein College in Kesteren achter zich.

  • Finalisten Mediawijsheids Challenge bekend!

    Gezucht, gezweten en gewerkt: dat hebben de brugklassers die dit jaar meededen met de Mediawijsheids Challenge. Mooie resultaten rolden binnen en drie klassen met de hoogste scores zijn genomineerd voor de finale.

  • Landelijke Mediawijsheids Challenge weer van start

    “Cookies? Uhm, niet echt eetbaar en ze hebben iets te maken met websites. Maar verder geen idee.” Klas 1Mb van de Pieter Zandt scholengemeenschap in Kampen zwoegt op de landelijke Mediawijsheids Challenge van Driestar educatief.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›