Identiteit van de school

De identiteit van de school gaat over de eigenheid van de school, zoals die in alle aspecten van het onderwijs naar voren komt. Het is onze overtuiging dat de levensbeschouwelijke identiteit voortdurend aandacht verdient en steeds gekenmerkt wordt door de wisselwerking tussen bron, de dagelijkse onderwijspraktijk en de bredere context.
H. (Henk) Vermeulen

Portefeuillehouder Identiteit en Vorming

Telefoon:
0182-760753 0182-760753
LinkedIn:
Twitter:

Nieuws

  • Elk kind is van nature een onderzoeker, niet elk kind wordt een academicus

    Wat is dit? Hoe werkt dit? Waarom? Hoe moet dat? Peuters stellen eindeloos vragen bij elk nieuw ding dat ze ontdekken. En ze ontdekken veel! Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig naar wat er om hen heen gebeurt. In hun spel zijn ze constant bezig met uitvinden hoe de wereld in elkaar zit. De kunst in ons onderwijs is om hen zo nieuwsgierig en gemotiveerd te laten blijven.

  • Christelijke pedagogen uit het verleden: wat hebben ze ons te zeggen?

    Over christelijke opvoedkunde is in het verleden grondig nagedacht. Veel resultaten van dat denkwerk zijn nog volop actueel. Vanuit dat uitgangspunt start Driestar hogeschool in Gouda een cursus christelijke pedagogiek. „Niet alleen voor leraren; ook anderen kunnen er hun voordeel mee doen.” Lees het artikel uit het Reformatorisch Dagblad.

  • Methode godsdienst voor praktijkonderwijs overgedragen

    Het Bestuurdersoverleg van de zeven reformatorische vo-scholen heeft in 2012 de opdracht aan Driestar onderwijsadvies gegeven om een godsdienstmethode voor leerlingen in het praktijkonderwijs (PrO) te ontwikkelen. Op de studiedag van 15 maart 2018 voor docenten en leidinggevenden PrO is de methode opgeleverd aan de scholen.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›