Identiteit van de leraar

Driestar educatief ziet de leraar als sleutelfiguur in het onderwijsproces. Hij of zij geeft als identificatiefiguur gestalte aan de identiteit van de school en speelt een belangrijke rol in hoe de leerlingen de identiteit beleven. Het is daarom onze missie om (aankomende) leraren te inspireren, vormen en ondersteunen om goed christelijk onderwijs te geven.
A. (Bram) de Muynck

Lector persoonsvorming (cv)

Telefoon:
0182-540379 0182-540379
LinkedIn:
Twitter:

Nieuws

  • Elk kind is van nature een onderzoeker, niet elk kind wordt een academicus

    Wat is dit? Hoe werkt dit? Waarom? Hoe moet dat? Peuters stellen eindeloos vragen bij elk nieuw ding dat ze ontdekken. En ze ontdekken veel! Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig naar wat er om hen heen gebeurt. In hun spel zijn ze constant bezig met uitvinden hoe de wereld in elkaar zit. De kunst in ons onderwijs is om hen zo nieuwsgierig en gemotiveerd te laten blijven.

  • Profiel van een christelijke leraar

    De schoolloopbaan van kinderen is een lange reis. Leraren trekken daarbij als gids met hen mee. Ze zijn dus zelf ook pelgrim. Met deze beelden tekent Bram de Muynck op uitnodigende wijze het karakter en profiel van een christelijke leraar.

  • Christelijke pedagogen uit het verleden: wat hebben ze ons te zeggen?

    Over christelijke opvoedkunde is in het verleden grondig nagedacht. Veel resultaten van dat denkwerk zijn nog volop actueel. Vanuit dat uitgangspunt start Driestar hogeschool in Gouda een cursus christelijke pedagogiek. „Niet alleen voor leraren; ook anderen kunnen er hun voordeel mee doen.” Lees het artikel uit het Reformatorisch Dagblad.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›