Identiteit van de school

De identiteit van de school gaat over de eigenheid van de school, zoals die in alle aspecten van het onderwijs naar voren komt. Het is onze overtuiging dat de levensbeschouwelijke identiteit voortdurend aandacht verdient en steeds gekenmerkt wordt door de wisselwerking tussen bron, de dagelijkse onderwijspraktijk en de bredere context.
H. (Henk) Vermeulen

Portefeuillehouder Identiteit en Vorming

Telefoon:
0182-760753 0182-760753
LinkedIn:
Twitter:






























Blogs

    Bekijk alle blogs ›

Nieuws

  • ‘Gidsen’ daagt uit tot goed gesprek over christelijke schoolpedagogiek

    Geen onbetwistbare onderwijsdogmatiek, maar een ‘open schoolpedagogiek’ hebben dr. Bram de Muynck en dr. Bram Kunz willen schrijven. Met Gidsen hopen ze ‘heel nadrukkelijk’ een goed gesprek te beginnen over het waartoe van christelijk onderwijs anno nu. ‘Met vakgenoten vanuit eigen kring, maar ook met collega’s van buiten.’

  • Vandaag gepubliceerd: Routekaart burgerschapsonderwijs 2021 UPDATE

    In december 2020 publiceerden we de routekaart burgerschapsonderwijs 2021. Dat deden we vooruitlopend op de herziening van de burgerschapsopdracht in de wet. Met deze routekaart laten we scholen zien wat er moet gebeuren en wat hen daarbij kan ondersteunen. In dit bericht lees je meer over het vervolg van dit traject en vind je een geüpdatete routekaart.

  • Burgerschapsonderwijs: hoe werkt de ‘richting’ van de school door?

    Op dit moment denkt elke PO- en VO-school in Nederland weer na over de burgerschapsopdracht. Die opdracht geldt voor scholen van alle ‘richtingen’. Bij Driestar educatief denken we daar dus samen met de scholen over na in het kader van het christelijk-reformatorisch onderwijs. Maar hoe doen ze dat nu op (bijvoorbeeld) een Islamitische school of een school met een pedagogische grondslag?

Lees meer nieuws ›