Identiteit van de school

De identiteit van de school gaat over de eigenheid van de school, zoals die in alle aspecten van het onderwijs naar voren komt. Het is onze overtuiging dat de levensbeschouwelijke identiteit voortdurend aandacht verdient en steeds gekenmerkt wordt door de wisselwerking tussen bron, de dagelijkse onderwijspraktijk en de bredere context.
H. (Henk) Vermeulen

Portefeuillehouder Identiteit en Vorming

Telefoon:
0182-760753 0182-760753
LinkedIn:
Twitter:






























Blogs

    • Hoe waardevol is jouw onderwijs?

      Door Henrieke Hoogendijk

      “Wat vinden jullie van de protesterende boeren?”, vraagt meester Blok in groep zeven. De klas veert overeind. “Stoere boeren”, reageert Merlijn meteen. “Anders moeten ze hun dieren wegdoen voor het milieu.” Roderick is het niet met haar eens. “Protesteren is niet goed toch? Iedereen heeft er last van.” De betrokkenheid van de klas is gegarandeerd. Maar hoe bereikt dit gesprek een vormende diepte?

      Lees meer ›
    • Leraren als geloofsopvoeders
    • Burgerschap? Mijd Marokkaanse desillusie
    Bekijk alle blogs ›

Nieuws

  • Jubileumactie: Bidden met de Schrift voor €7,50

    ‘Ademen is als we gezond mogen zijn op zich niet moeilijk. Dat doen we de hele dag door. Waarom is bidden dan wel zo moeilijk?’. Die vraag stelt ds. A.T. Vergunst in ons nieuwe boek ‘Bidden met de Schrift’. Wil jij het personeel een passend eindejaarsgeschenk geven? Deze praktische handreiking is nu voor slechts €7,50 te bestellen in onze webwinkel.

  • Maakt jouw school ze mediawijs? - vraag onze whitepaper aan (gratis)

    Bij veel scholen staat mediavorming op het netvlies: je kunt er als school niet omheen. Maar hoe pak je het aan? Hoe voorkom je dat het incidentele activiteiten blijft? Hoe krijg je elk teamlid mee? Heel reële vragen! Vraag nu de gratis whitepaper aan die jouw school handvatten biedt om een mediawijze school te worden.

  • Reformatorisch onderwijs versterkt regiefunctie ontwikkeling lesmethoden

    Het is meer dan ooit nodig om de krachten te bundelen rond eigen lesmethodes voor het christelijk en reformatorisch onderwijs. Daarom gaat de werkgroep methodeontwikkeling basisonderwijs, hun regiefunctie versterken. De werkgroep bestaat uit Driestar educatief, VGS, VBSO, KOC Diensten en reformatorische scholen. Op 29 oktober droeg de Stichting Initiatief Taalmethode hun werkzaamheden over aan de werkgroep.

Lees meer nieuws ›