Vernieuwde toetsinvoer ParnasSys 29 november 2018

ParnasSys heeft een update van het programma geplaatst. Dit heeft gevolgen voor alle scholen die via ParnasSys scores van niet-methodetoetsen invoeren. Ook voor scholen die via een DULT-koppeling in Cito-LOVS de scores invoeren.

Op 28 november heeft ParnasSys een belangrijke update geplaatst. Het invoeren van scores van niet-methodetoetsen is helemaal vernieuwd. Download onderaan dit artikel het nieuwe stappenplan.

afbeelding-1.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Vernieuwde omgeving

Zo is er geen onderscheid meer tussen een het toetsresultaat van de groep of een individueel resultaat. Een belangrijke verbetering (vereenvoudiging) is het invoeren van adaptieve toetsscores. Elke leerkracht kan zelf bepalen welke weergaven er op het scherm getoond worden.

afbeelding-2.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte


Ook bij de Overzichten zijn er aanpassingen gedaan. Zo kun je rechtstreeks vanaf je invoerscherm afdrukken. Via het tabblad Overzichten zijn een paar instellingen om een overzicht op te halen veranderd. Eerst stond er ‘Adaptieve toetsen verbergen?’. Nu staat er ‘Adaptieve toetsen tonen’.

afbeelding-3.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

En ook bij Rapportage zijn aanpassingen gedaan. Via de button Rapportage (rechtsboven) kon je altijd al kiezen voor ‘Niet-methodetoetsen groep’. Nu kan dat nog steeds, maar het resultaat is totaal anders. Zie de afbeelding hieronder.

afbeelding-4.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Meer informatie

Bekijk hier de video over de nieuwe toetsinvoer. Download het stappenplan via onderstaande link. Wil je hier meer van weten? Neem dan contact op met Bert van der Mel. Bekijk hier het aanbod van ParnasSys.

>> Download hier het stappenplan (pdf)

Meer nieuws

    • Aanpassing criteria voor vergoede dyslexiezorg

      Nu de leerlingen de helft van de tijd naar school gaan, betekent dit niet dat de ‘normale’ situatie van voor de sluiting van de scholen door de corona-maatregelen weer terug is. Als we de huidige criteria voor vergoede dyslexiezorg blijven hanteren, kan een leerling zeer waarschijnlijk niet aangemeld worden omdat het criterium ‘ernst’ niet voldoende kan worden onderbouwd. In dit bericht lees je hier meer over én een voorstel van Driestar educatief.

    • Verder met Engels: cursussen voor beginners en gevorderden

      Wil jij graag beter worden in Engels? Welk niveau je ook hebt, we hebben een cursus die aansluit bij jouw behoeften. Onze cursussen worden gegeven in Gouda en Amersfoort. Welke cursus past bij jou?

    • Ouderbetrokkenheid bij de dyslexiebehandeling

      Het onderzoekscentrum van Driestar educatief heeft onderzoek gedaan naar de meerwaarde van de begeleiding die dyslexiebehandelaren gaven aan ouders. De begeleiding vond plaats aan de hand van een kijkwijzer met aandachtspunten die in de literatuur als belangrijke elementen van de interactie tussen ouder en kind worden genoemd.

    • Tijdelijk extra leerkracht nodig?

      Er ontstaat langzaam weer perspectief in deze coronatijd. Basisscholen en ook middelbare scholen openen langzaam de deuren weer. De afgelopen tijd is meer dan ooit gebleken dat onderwijs een vitale sector is voor onze samenleving. Al een tijd heeft het onderwijs last van personeelstekort. Driestar onderwijsadvies biedt scholen graag ondersteuning door aanbod van interim-leerkrachten.

    • Het nieuwe nascholingsaanbod staat online!

      Verder leren: welke stap ga jij zetten? Als leraar ben je je leven lang gericht op leren, niet alleen voor je leerlingen maar ook voor jezelf. Jouw nascholing komt ten goede aan de kinderen in je klas, en aan je collega’s in je team.