Gratis dyslexiebelevingsavond: ervaar hoe het is om dyslexie hebben 22 augustus 2017

Op de gratis dyslexiebelevingsavonden ervaren ouders, leerkrachten en intern begeleiders hoe ingewikkeld lezen en spellen kan zijn als je dyslexie hebt. Hoe voelt het wanneer lezen niet vanzelf gaat en hoe blijf je gemotiveerd? Ervaar het zelf!

De dyslexiebelevingsavonden vinden plaats op 10 oktober in Barneveld, Gouda, Kapelle en Ridderkerk. De belevingsavonden staan in het teken van ervaren en ontmoeten en zijn bedoeld voor leerkrachten en voor ouders van kinderen met dyslexie die behandeld worden door Driestar onderwijsadvies.
Eerst geeft een van onze dyslexiebehandelaren een korte uitleg over dyslexie. Daarna verandert de groep in een ‘klas’, waarin de dyslexiebeleving plaatsvindt. Na de beleving is er ruimte om met elkaar te reflecteren op het ‘dyslexiegevoel’. Hoe voelt het wanneer je niet goed mee kunt komen in de klas, word je daar lacherig van, of juist boos? Blijf je stug doorploeteren, of geef je de moed al op voor je begonnen bent? Veel ouders herkennen de emoties van hun kind bij zichzelf, maar hoe gaan de leerkrachten daar op school eigenlijk mee om?

Tips en tricks

Met zo veel (ervarings)deskundigen in één ruimte worden er iedere avond weer goede tips en tricks uitgewisseld over het begeleiden van een kind bij dingen die lastig zijn. Aan het eind van de avond gaat iedereen een ervaring rijker naar huis!

Aanmelden

Ben je benieuwd geworden? Je kunt je hier opgeven voor de dyslexiebelevingsavond in jouw regio! 
Let op: als je samen met je partner wilt komen, dient hij of zij zich apart aan te melden.

Meer nieuws

    • Boem!

      Energizer, ijsbreker, intermezzo, uitsmijter, maar ook een volwaardig percussie-instrument.

    • Update: ZIEN! en monitoring sociale veiligheid

      Sinds afgelopen schooljaar is het mogelijk om met de leerlingvragenlijsten van ZIEN! de sociale veiligheid te monitoren. Dit naar aanleiding van de veranderde wetgeving. In dit artikel geven we je een update van de stand van zaken rondom ZIEN! en sociale veiligheid.

    • Haal meer uit het hulpprogramma ZIEN!

      Als je als leerkracht het hulpprogramma ZIEN! dagelijks gebruikt, zouden je leerlingen hier iets van moeten merken. Merken jouw leerlingen dat jij het programma ZIEN! gebruikt of stopt ZIEN! na het invullen? Lees hier hoe je nog meer uit ZIEN! kunt halen.

    • 7 tips om als ib'er om te gaan met bloktoets Rekenen

      Alleen op basis van behaalde cijfers een bloktoets beoordelen, is als het kijken naar het topje van een ijsberg. Als ib-er kan en moet je er veel meer uit halen. Met onderstaande tips haal je meer uit je rekenmethode.

    • Zo maak je een goede groepsanalyse

      Een nieuw schooljaar! Je hebt de groep via een warme overdracht uit handen van je collega gekregen. Maar weet je al hoe je groep er qua ontwikkeling voorstaat? Weet je waar de leemtes en uitdagingen zitten? Maak zelf met behulp van ParnasSys een analyse op groepsniveau. Een praktische handreiking.