Toetsing

Goed toetsen is meer dan alleen meten.

Het afnemen van toetsen is een essentieel onderdeel in het leerproces. Het is belangrijk dat de docent zich realiseert met welk doel hij een toets afneemt, wat hij precies wil toetsen, hoe hij dat gaat doen, hoe hij rekening houdt met de verschillen tussen leerlingen en wat hij vervolgens met de resultaten doet. Daarnaast is het belangrijk dat een goede toetspraktijk is verankerd in gedegen toetsbeleid.

Driestar onderwijsadvies helpt je graag bij het realiseren van een goed toetsbeleid.

A.R. (Anne-Marije) de Bruin

Onderwijsadviseur

Telefoon:
06-22852978 06-22852978
LinkedIn:

Nieuws

  • Positieve beoordeling NIO

    De Nederlandse Intelligentietest voor Onderwijsniveau (NIO), is onlangs positief beoordeeld door de COTAN. De test is beschikbaar voor onder andere de eerste drie klassen van het voortgezet onderwijs!

  • Testing the test: Halen onze toetsen een voldoende?

    “Wat toetsing in het onderwijs betreft is er een forse kloof tussen wat de experts zeggen en wat er in de klas gebeurt”, zo stelt prof. Barry O’Sullivan, senior adviseur English Language Assessment van de British Council. 

  • Diagnostische tussentijdse toets biedt grote meerwaarde

    Vanaf 2015 kunnen scholen meedoen aan de pilot diagnostische tussentijdse toets (DTT) van het College voor Toetsing en Examinering (CvTE). Driestar onderwijsadvies begeleidt de pilot op diverse vo-scholen.

Lees meer nieuws ›