Coaching

Driestar educatief heeft ervaren coaches en supervisoren die jou of je team kunnen begeleiden.
 
Ervaar jij werkdruk? Hoe kan je omgaan met gedragsproblemen in de klas? Wil jij graag je vak verder uitbouwen? Loop je steeds tegen dezelfde patronen aan? Merk je dat je energie verliest? Dan kan individuele coaching een oplossing zijn! Neem contact op voor de mogelijkheden.

Aan elk coachingstraject gaat een intakegesprek vooraf. In dit gesprek formuleren we met elkaar de leervragen. We zoeken samen naar je kwaliteiten en de juiste manier om deze in te zetten bij het beantwoorden van je leervragen.
W. (Thea) de Mots

Strategisch hr-adviseur, (team)coach, lid NOBCO

Telefoon:
06-53238000 06-53238000
LinkedIn:
Twitter:

Nieuws

  • Bevorderen van eigenaarschap en zelfmanagement? Wat kun je als leraar doen?

    Afgelopen maanden hebben veel leraren ervaren dat eigenaarschap en zelfmanagement voor veel leerlingen niet vanzelfsprekend is. Het lesgeven op afstand deed een groot beroep op leerlingen wat betreft hun zelfmanagement en het richting geven aan hun leerproces. Wat kun je als mentor of begeleider doen om zelfmanagement bij leerlingen/studenten te bevorderen zodat zij meer eigenaarschap over hun leertaken ontwikkelen en studie-uitstelgedrag leren hanteren?

  • Regie op onderwijskwaliteit

    Goed kwaliteitsbeleid en een bijpassende kwaliteitscultuur zijn belangrijke graadmeters voor de onderwijskwaliteit op scholen. In het bestuursakkoord is afgesproken dat alle besturen hun kwaliteit(szorg) verder versterken.

  • Schoolvideointeractiebegeleiding in teamverband

    Veel leerkrachten voelen zich niet vaardig genoeg om met alle verschillende onderwijsbehoeften van leerlingen om te gaan. Dat beïnvloedt het geloof in hun vermogen om inclusiever onderwijs te kunnen realiseren. Intern begeleiders maken zich daar terecht zorgen over en vinden het belangrijk om dat binnen het team bespreekbaar te maken. Daar ontbreekt het vaak aan. Bovendien schatten ze het kunnen van leerkrachten vaak anders in dan leerkrachten zelf. Scholing is volgens hen daarom belangrijk.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    • PLG’s: What’s in a name?

      Door P.M. (Piet) Murre

      Het is niet zo moeilijk om te beweren dat je een lerend team bent of, zoals het tegenwoordig vaak genoemd wordt, een professionele leergemeenschap (PLG). Maar iets een naam geven zegt niet zoveel. Zeker als het eerder gaat om een bestaande manier van werken van een school of team, dan een nieuw initiatief. De aanduiding PLG kan dan zelfs iets worden van een vlag op een modderschuit. Dat is jammer, want een goede PLG kan veel betekenen.

      Lees meer ›
    • Een ervaren rot
    • Verandering doen slagen
    Bekijk alle blogs ›