Volg gratis ‘leerlijn’ in de nieuwe PETE app 15 januari 2020

Wil jij in zes weken weer up-to-date zijn en geïnspireerd worden op een thema als Ouderbetrokkenheid of ADHD in de klas? Je kunt je aanmelden voor een traject in de app PETE van Driestar onderwijsadvies. Er is nu een beperkt aantal gratis accounts beschikbaar.

De app brengt jou in veertig dagen weer op de hoogte over het thema, maar inspireert je vooral om aan de slag te gaan. Een aantal keer per week krijg je in de app een korte tip, actie of een stukje theorie. Daarnaast brengen we je in contact met collega’s die voor dezelfde uitdagingen staan, zodat jullie ideeën uit kunnen wisselen.

Beschikbare thema’s

Als leerkracht (of leidinggevende) kun je in PETE op dit moment terecht voor de volgende thema’s:

1. ADHD in de klas
Aan het einde van deze reeks weet jij hoe je je klaslokaal tot een fijne plek maakt voor kinderen met ADHD.

2. Kom maar op met je feedback
Over constructief feedback geven en ontvangen in het onderwijs.

3. Autisme in de klas
Deze reeks geeft jouw handvaten om kinderen met autisme een fijne (leer)omgeving te bieden als leerkracht.

4. Klassenmanagement
Laat de dagelijkse routine in de klas (nog) georganiseerder verlopen.

5. Ouderbetrokkenheid
Geeft je tools om de communicatie met ouders te verbeteren.

Account aanvragen

Ben jij enthousiast om aan de slag te gaan? We hebben per thema 10 gratis plaatsen beschikbaar. Als je onderstaand formulier invult, krijg je van ons een registratiecode waarmee je zelf een account aan kunt maken in PETE. De app kun je gewoon dowloaden in de Apple App Store (iOS) en de Google Play Store (Android).

 
Persoonlijke gegevens    
     
Bevestiging    
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden
     
   
   
Na je aanmelding ontvang je een e-mail ter bevestiging. Heb je deze niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar onze webmaster.  

Meer nieuws

    • Hoe verloopt de overdracht van dyslexiebehandeling naar de klas?

      Kinderen met dyslexie hebben baat bij dyslexiezorg door een erkende behandelaar. Terug in de klas kunnen ze het geleerde in praktijk brengen bij het lezen en spelling. Maar lukt dat ook? En zijn leerkrachten in staat de methodiek van de behandeling toe te passen in hun lessen?

    • Wat doe je als de methode Taal actief van te hoog niveau is voor sommige leerlingen?

      Remco zit in groep 7 en heeft niet zo’n taalknobbel. Hij zal straks een mooi beroep krijgen waarbij hij met zijn handen zal gaan werken. De inschatting is dat hij zal instromen in vmbo-basis. De leerstof van Taal actief is voor Remco regelmatig een te stevige kluif. Maar wat kan je als leerkracht op een verantwoorde manier schrappen? En mag je Remco ook minder taalleerstof aanbieden?

    • Een nieuwe Bijbeltoets voor het primair onderwijs, maar waarom?

      Er is een Bijbeltoets ontwikkeld voor het primair onderwijs. Wat houdt die toets in, wordt er niet al teveel getoetst in het onderwijs, en wat kunnen scholen met de uitkomst? Lees de antwoorden op deze vragen in het interview met Chiel Noort, schoolleider en ontwikkelaar van de Bijbeltoets.

    • De methode Wonderlijk gemaakt onder de loep

      ‘Wonderlijk gemaakt’ is een methode seksuele vorming voor het christelijk en reformatorisch basisonderwijs. In de afgelopen maanden heeft het onderzoekscentrum van Driestar educatief onderzoek naar deze methode gedaan.

    • Workshop: schurend contact tussen school en ouders

      School en ouders willen het liefst goed samenwerken in het belang van leerlingen. Of je nou schoolleider bent, docent of ouder, het is nooit fijn als er ruzie is. Toch schuurt het soms en ontstaan er conflicten. Hoe ga je daarmee om? Dat leer je in deze workshop.