Tijdelijk extra leraar nodig? 20 mei 2020

Er ontstaat langzaam weer perspectief in deze coronatijd. Basisscholen en ook middelbare scholen openen langzaam de deuren weer. De afgelopen tijd is meer dan ooit gebleken dat onderwijs een vitale sector is voor onze samenleving. Al een tijd heeft het onderwijs last van personeelstekort. Driestar onderwijsadvies biedt scholen graag ondersteuning door aanbod van interim-leraren.

Uitdaging

De coronatijd is ook een tijd van onzekerheid en experimenteren. De komende maanden staan scholen voor de uitdaging het fysieke onderwijs weer op te pakken, ook deels op afstand. Dat vraagt creativiteit en extra inzet. Bovendien kent het onderwijs nog altijd een lerarentekort.

Onderwijsbevoegdheid

Scholen die tijdelijk behoefte hebben aan extra personeel kunnen daarvoor een beroep doen op Driestar onderwijsadvies. Veel van onze onderwijsadviseurs komen zelf ook uit het onderwijs, en hebben hun onderwijsbevoegdheid. Op die manier kunnen zij scholen optimaal bijstaan.

Leiding geven

Ook biedt Driestar onderwijsadvies ondersteuning op het gebied van leiding geven en management. Zowel het interim vervullen van leidinggevende posities, als ondersteuning op het gebied van coaching, bestuur en toezicht.

Interesse

Scholen die hier interesse in hebben en de mogelijkheden willen bespreken kunnen contact opnemen met Jaap Braaksma via marktplaats@driestar-educatief.nl of +31182760735.
 

Meer nieuws

    • Schoolleidersdag 2020: een vooruitblik

      Op 2 oktober vindt de schoolleidersdag 2020 plaats, met als thema: de school na(ar) de crisis. Hoogleraren Paul ’t Hart en Jelle Jolles zullen ook een bijdrage leveren aan de dag. Wij vroegen hen alvast een tipje van de sluier op te lichten. U kunt zich nog aanmelden voor de schoolleidersdag 2020.

    • Gratis download: dyslexiekaart

      Bij de diagnose ernstige, enkelvoudige dyslexie krijgt een leerling een dyslexieverklaring. Op deze verklaring staat onder meer welke ernstige belemmeringen er zijn voor deelname aan het onderwijs en de maatschappij, noodzakelijke maatregelen, dispensatie en compensatie en eventuele extra faciliteiten. Concrete afspraken voor een individuele leerling kunnen genoteerd worden op een dyslexiekaart. Download hem hier!

    • School video interactie begeleiding in teamverband

      Veel leerkrachten voelen zich niet vaardig genoeg om met alle verschillende onderwijsbehoeften van leerlingen om te gaan. Dat beïnvloedt het geloof in hun vermogen om inclusiever onderwijs te kunnen realiseren. IB'ers maken zich daar terecht zorgen over en vinden het belangrijk om dat binnen het team bespreekbaar te maken. Daar ontbreekt het vaak aan. Bovendien schatten ze het kunnen van leerkrachten vaak anders in dan leerkrachten zelf. Scholing is volgens hen daarom belangrijk.

    • Webinar Acadin voor hoogbegaafde leerlingen

      Acadin is de digitale leeromgeving voor meer- en hoogbegaafde leerlingen in het PO met meer dan 500 leeractiviteiten voor groep 1-8. Wil je hier meer informatie over en weten hoe je het bij je hoogbegaafde leerlingen inzet? Geef je op voor een webinar!

    • Passende zorg voor leerlingen dankzij de cursus Dyslexiespecialist 2.0

      Ben jij het aanspreekpunt voor dyslexie binnen jouw school? Tijdens de cursus Dyslexiespecialist 2.0 doe je theoretische en praktische kennis op over de begeleiding, behandeling en nazorg van kinderen met dyslexie, allemaal volgens de nieuwste inzichten. Ib’er Bettie van Dijk heeft er ervaring mee. Lees haar verhaal!