Joran (10) vlogt over dyslexie (en wint de vlogwedstrijd) 27 juni 2017

Een vlog maken over dyslexie, dat was de opdracht voor de vlogwedstrijd waaraan alle kinderen die bij Driestar educatief in behandeling zijn mee mochten doen.

Wat kregen we een hoop mooie, interessante en grappige inzendingen binnen! Inmiddels hebben we de winnaar gekozen: Joran van Driel. Hij heeft een echte vlogcamera gewonnen! Joran is 10 jaar oud en zit in groep 6.

De vlog van Joran

In de vlog van Joran is te zien hoe Joran naar school gaat en zijn dyslexiebehandeling heeft. Hij legt heel duidelijk uit wat hij tijdens de behandeling met juf Mathilde (dyslexiebehandelaar van Driestar educatief) doet. Zoals lezen, dictee en flitsen. Juf Mathilde vertelde dat Joran zich goed voorbereid had. Hij had alles vooraf uitgeschreven op zijn kladblok, zo wist hij precies wat hij wilde vertellen over dyslexie en hoe de behandeling hem geholpen heeft. 

Verrassing

Vanmorgen werd Joran door zijn behandelaar, juf Mathilde, verrast met cake en slingers: hij heeft gewonnen! Naast de vlog van Joran waren er ook andere mooie vlogs binnen gekomen. Alle andere kinderen die meegedaan hebben aan de wedstrijd krijgen binnenkort nog een kleine verrassing thuis gestuurd. Hieronder kun je de winnende vlog bekijken.

 

joran_winnaar.jpg

Meer nieuws

    • Arjan van Tol nieuwe manager pabo

      Het college van bestuur van Driestar educatief heeft op 21 november Arjan van Tol benoemd als manager in het hogeschoolmanagementteam, met als portefeuille de pabo.

    • Kaartspel Reflectleren helpt je de juiste reflectievragen te stellen

      Reflectie in dialoog stimuleert professionals meer in hun ontwikkeling dan individuele reflectie. Jezelf en anderen de goede vragen stellen is lastig. Reflectleren helpt je hierbij! 

    • Schrijf je eigen boek

      Je eigen boek schrijven: een fantastische leesbevorderingsactiviteit voor alle kinderen, maar zeker ook geschikt voor de hoogbegaafde leerlingen in je groep!

    • Binnenkort beschikbaar: leerlijn voor anderstaligen

      Steeds meer scholen krijgen te maken met nieuwkomers- en asielzoekerskinderen binnen de school. Deze leerlingen zijn anderstalig, waardoor de Nederlandse taal op de tweede plek komt. Hierdoor hebben veel leerlingen te maken met een taalachterstand.  Binnenkort is een leerlijn in ParnasSys beschikbaar speciaal voor anderstaligen.

    • Leerlijn hoogbegaafdheid een succes op Christiaan Huygens afdeling

      De leerlijn Kader voor ontwikkeling, met doelen voor hoogbegaafde leerlingen, wordt enthousiast ontvangen door scholen. Deze leerlijn is beschikbaar binnen de module leerlijnen in ParnasSys. Ook de Christiaan Huygens afdeling in Dronten en Zeewolde is erg tevreden: “De leerlijn sluit naadloos aan bij onze doelgroep en ons onderwijs”.