Joran (10) vlogt over dyslexie (en wint de vlogwedstrijd) 27 juni 2017

Een vlog maken over dyslexie, dat was de opdracht voor de vlogwedstrijd waaraan alle kinderen die bij Driestar educatief in behandeling zijn mee mochten doen.

Wat kregen we een hoop mooie, interessante en grappige inzendingen binnen! Inmiddels hebben we de winnaar gekozen: Joran van Driel. Hij heeft een echte vlogcamera gewonnen! Joran is 10 jaar oud en zit in groep 6.

De vlog van Joran

In de vlog van Joran is te zien hoe Joran naar school gaat en zijn dyslexiebehandeling heeft. Hij legt heel duidelijk uit wat hij tijdens de behandeling met juf Mathilde (dyslexiebehandelaar van Driestar educatief) doet. Zoals lezen, dictee en flitsen. Juf Mathilde vertelde dat Joran zich goed voorbereid had. Hij had alles vooraf uitgeschreven op zijn kladblok, zo wist hij precies wat hij wilde vertellen over dyslexie en hoe de behandeling hem geholpen heeft. 

Verrassing

Vanmorgen werd Joran door zijn behandelaar, juf Mathilde, verrast met cake en slingers: hij heeft gewonnen! Naast de vlog van Joran waren er ook andere mooie vlogs binnen gekomen. Alle andere kinderen die meegedaan hebben aan de wedstrijd krijgen binnenkort nog een kleine verrassing thuis gestuurd. Hieronder kun je de winnende vlog bekijken.

 

joran_winnaar.jpg

Meer nieuws

    • Boem!

      Energizer, ijsbreker, intermezzo, uitsmijter, maar ook een volwaardig percussie-instrument.

    • Update: ZIEN! en monitoring sociale veiligheid

      Sinds afgelopen schooljaar is het mogelijk om met de leerlingvragenlijsten van ZIEN! de sociale veiligheid te monitoren. Dit naar aanleiding van de veranderde wetgeving. In dit artikel geven we je een update van de stand van zaken rondom ZIEN! en sociale veiligheid.

    • Haal meer uit het hulpprogramma ZIEN!

      Als je als leerkracht het hulpprogramma ZIEN! dagelijks gebruikt, zouden je leerlingen hier iets van moeten merken. Merken jouw leerlingen dat jij het programma ZIEN! gebruikt of stopt ZIEN! na het invullen? Lees hier hoe je nog meer uit ZIEN! kunt halen.

    • 7 tips om als ib'er om te gaan met bloktoets Rekenen

      Alleen op basis van behaalde cijfers een bloktoets beoordelen, is als het kijken naar het topje van een ijsberg. Als ib-er kan en moet je er veel meer uit halen. Met onderstaande tips haal je meer uit je rekenmethode.

    • Zo maak je een goede groepsanalyse

      Een nieuw schooljaar! Je hebt de groep via een warme overdracht uit handen van je collega gekregen. Maar weet je al hoe je groep er qua ontwikkeling voorstaat? Weet je waar de leemtes en uitdagingen zitten? Maak zelf met behulp van ParnasSys een analyse op groepsniveau. Een praktische handreiking.