Nieuws

  • Terugblik symposium Het jonge kind 2019

    Meer dan 200 leerkrachten, ib’ers en teamleiders uit de onderbouw bezochten op 6 februari het symposium Het jonge kind. Dit jaar was Bea Pompert te gast met haar lezing ‘Spelend leren? Liever niet!’ Een korte terugblik op deze inspirerende dag die door de deelnemers werd gewaardeerd met een 8,6!

    Lees meer ›
  • Meer nieuws

  • Zien! leerlingvragenlijst 1-16 vernieuwd

    De leerlingvragenlijst Leer- en leefklimaat voor so/vso en groep 1-4 is vernieuwd. De stellingen zijn tekstueel gewijzigd en er zijn een aantal stellingen toegevoegd. Ook is er bij elke stelling een picto-versie ontwikkeld, speciaal voor leerlingen met een laag taalbegrip.

  • Zien! Experttrajecten voorjaar 2019

    Ook dit voorjaar zijn er weer meerdere experttrajecten, waarin we met ib’ers en gedragsspecialisten aan de slag gaan meer te leren over Zien! en hoe je je team kunt begeleiden bij de implementatie van Zien!.

  • Waarom schrijven we een handboek Christelijk leraarschap? - deel 1

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtengoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

  • Terugblik Conference Primary English 2019

    De sneeuw weerhield ruim honderd leerkrachten, coördinatoren en schoolleiders er gelukkig niet van om de jaarlijkse Conference Primary English te bezoeken. Interessante lezingen, leuke ontmoetingen, waardevolle workshops en de high tea als afsluiter maakte het weer tot een geslaagde conferentie!

  • Tweedaagse Christian Education

    Een groep docenten uit Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Nederland was te gast voor een tweedaagse scholing over Christian Education.

  • Nieuwe lessen Stapp voor primair onderwijs

    Stapp, onze leerlijn mediawijsheid voor de basisschool, het voorgezet onderwijs en speciaal onderwijs, is sinds dit schooljaar in gebruik. In de loop van dit jaar hebben steeds meer scholen de keuze gemaakt voor Stapp.

  • Aan de slag met de handelingssuggesties van Zien!

    De nieuwe handelingssuggesties van Zien! zijn geschikt om zowel preventief als curatief aan de slag te gaan met het sociaal-emotioneel functioneren van de kinderen in je klas. We hebben al onze suggesties voor aanpak op alle dimensies nu handig bij elkaar gezet in één document.

  • Zien! voor so mag gebruikt worden voor monitoring sociale veiligheid

    Goed nieuws: ook voor dit schooljaar mag je de vragenlijst Zien! Leerling 1-16 Leer- en leefklimaat weer gebruiken als monitoringsinstrument voor sociale veiligheid in het (voortgezet) speciaal onderwijs!

  • Een ideale implementatie van Zien!

    Hoe is de implementatie van Zien! op jullie school vormgegeven? Heb je het idee dat jullie hiermee goed aan de slag zijn gegaan, en eruit halen wat mogelijk is? We komen (gratis) bij je langs om te praten over een goede implementatie!