Blogs

    • Door de toenemende diversiteit in onderwijsbehoeften moeten scholen steeds weer nieuwe wegen vinden om kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften optimaal te begeleiden. Dat geldt voor zowel speciale als reguliere scholen.  Met name bij kinderen die specifieke (medische) zorg nodig hebben, kunnen problemen ontstaan, omdat de financiering van onderwijs en zorg is gescheiden. Door de verschillende geldstromen kan samenwerking tussen scholen en zorginstellingen lastig zijn. Er is het risico dat zorg en onderwijs op twee eilanden blijven opereren, terwijl een duurzame samenwerking nodig is voor optimale ontwikkeling van zorgleerlingen.

      Lees meer ›
    • Relaxter omgaan met de Cito
    • ‘Groeien in de Engelse taal doe ik vooral op Engelse bodem’
    Bekijk alle blogs ›

Nieuws

  • Driestar educatief en CPS in gesprek

    CPS Onderwijsontwikkeling en advies zoekt aansluiting bij Driestar educatief als nieuwe eigenaar.

  • Zeg het met … de praatplaten van ZIEN!

    Het voeren van kindgesprekken wordt een belangrijker onderdeel op de jaarkalender van scholen. Gebruik je ZIEN!, dan kun je de resultaten daarvan goed gebruiken als leidraad van je gesprek. Ter ondersteuning van deze gesprekken zijn er, naast gesprekslijnen, praatplaten ontworpen. Wat zijn dat, en hoe zet je die platen in?

  • Activiteitenkaarten bij Planciusleerlijnen

    Voor leerlingen met een IQ tot 35 heeft de CED-groep de leerlijnen Plancius ontwikkeld. Deze zijn beschikbaar in de module Leerlijnen in ParnasSys. Daarbij zijn ook activiteitenkaarten ontwikkeld die nu gratis beschikbaar zijn. Ze zijn ook ingevoerd in de module leerlijnen, als bronnen bij de doelen.

Lees meer nieuws ›