Prins Maurits Scholengemeenschap wint Mediawijsheidschallenge 2022 29 juni 2022

Welke klas mag zich de meest mediawijze klas van 2022 noemen? Deze vraag stond centraal op de finaledag van de mediawijsheidschallenge, op dinsdag 21 juni in Apeldoorn.



Finale mediawijsheidschallenge

Op die dag streden klas M1c van de Christelijke Scholengemeenschap Prins Maurits en de groepen acht van De Wittenberg uit Scherpenzeel en de Willem Farelschool uit Hoevelaken om de wisselbeker en de eer van de titel. De drie klassen waren als finalist uit de bus gekomen na de lessen van de mediawijsheidschallenge, die in november en december plaatsvonden voor brugklassen en groepen acht. Bijna veertig klassen deden mee aan deze challenge, die jaarlijks door Driestar onderwijsadvies wordt georganiseerd.

Leerlingen maken eigen krant

De finaledag vond dinsdag plaats bij Erdee Media Groep in Apeldoorn. De leerlingen van de drie klassen konden punten verdienen met het maken van vlogs, het presenteren van een journaal, het spelen van een quiz, het maken van een krant, en het houden van een interview. Klik hier voor een impressie van de zelfgemaakte krantenpagina.

Meest Mediawijze Klas van 2022

Een strenge jury keek gedurende de dag naar de prestaties van de leerlingen van groep acht en klas één. De scholen bleken aan elkaar gewaagd en het spande erom wie zou winnen. Uiteindelijk ging de Prins Maurits er met de wisselbeker van door. Zij scoorden totaal elf punten. De Willem Farelschool werd tweede met tien punten en De Wittenberg verzamelde negen punten. De uitgelaten brugklassers van de Prins Maurits namen luid joelend hun trofee in ontvangst. Voor altijd mogen zij zich de Meest Mediawijze Klas van 2022 noemen.

Volgend jaar ook met jouw groep acht of brugklas meedoen aan de challenge? Geef je op via mediawijsheidschallenge@driestar-educatief.nl.

Meer nieuws

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw". 

    • Hermeneutiek en homiletiek bij William Perkins

      “William Perkins (1558 – 1602) staat bekend als de ‘vader’ van het Engelse puritanisme die een enorme invloed heeft op theologie en spiritualiteit in de Engelstalige wereld en in West-Europa. Zijn hermeneutiek is klassiek-calvinistisch,” vertelt prof. Baars over William Perkins.

    • Benjamin over de Master Leren en Innoveren: 'Voor een bredere impact in het onderwijs zorgen'

      Benjamin Wichers (27) is docent Duits op de Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn. Daarnaast volgt hij de Master Leren en Innoveren (MLI), die op Driestar hogeschool wordt gegeven in samenwerking met de CHE en de Viaa.

    • Inschrijving post-hbo Intern begeleider geopend: 'Het gaat niet alleen om kennis, maar ook om jou'

      Ib’er zijn is een prachtig vak! Je denkt en bouwt mee aan het beleid van de school, je ondersteunt en begeleidt je collega’s in het realiseren van goed onderwijs. Zo stimuleer je het leren op je school. Meld je daarom nu aan voor de post hbo-opleiding intern begeleider.

    • Onderzoekscentrum publiceert artikel over samenwerking school en ouders

      ‘Ouders en leraren in het PO vertrouwen elkaar, maar wisselen weinig informatie uit over godsdienstige opvoeding’. Dat is een van de conclusies uit een onderzoek dat door het onderzoekscentrum werd uitgevoerd, met als eerste verantwoordelijke onze voormalige regisseur Nico Broer. Het artikel dat nu is gepubliceerd, doet er uitgebreid verslag van.