Anne Frank (groep 7-8)
Aan de hand van dagboekfragmenten en het levensverhaal van Anne Frank kan teruggeblikt worden op de Tweede Wereldoorlog.
>>Bekijk koffer

Architectuur (groep 7-8)
Leerlingen kunnen nadenken over hun eigen droomhuis, dit huis op verschillende manieren ontwerpen, een stedenbouwkundig ontwerp maken en dit voorleggen aan de welstandscommissie.
>>Bekijk koffer

China (groep 5-8)
Wat betekent rood voor Chinezen? Ontdek het met de lesideeën en materialen uit deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer

Christendom & Islam (groep 7-8)
Kinderen in Nederland komen veel verschillende religies tegen in hun omgeving, vaak zelfs in hun klas. Door hierover te leren kan kinderen respect bijgebracht worden voor andersdenkenden.
>>Bekijk koffer

Elektriciteit (groep 7-8)
De meeste kinderen vinden het geweldig om met snoertjes, lampjes en batterijen bezig te zijn en zo iets van het mysterie van elektriciteit te ontrafelen. Voor de leerkracht kan de drempel om kinderen deze kans te geven nogal hoog zijn... Deze projectkoffer reikt alles aan om dit toch mogelijk te maken.
>>Bekijk koffer

Fair Trade (groep 7-8)
Het lespakket in deze koffer is opgebouwd uit drie delen: eerlijkheid en rechtvaardigheid; koffie en alles wat daarbij komt kijken; alle facetten van Nicaragua. Alle lessen van dit lespakket zijn vanuit de visie van de theorie van de Meervoudige Intelligentie opgezet.
>>Bekijk koffer

 Geluid is overal (groep 5-6)
Wat is geluid nu eigenlijk? Waaruit bestaat geluid? Wat veroorzaakt geluid?
>>Bekijk koffer

Klederdracht (groep 4-6)
Nog maar een enkeling draagt klederdracht in Nederland. Haal dit kleurrijke onderdeel van onze cultuur en geschiedenis de klas in.
>>Bekijk koffer

Koningshuis (groep 1-8)
Kinderen leren de leden van ons Koningshuis (beter) kennen en krijgen veel te weten over de geschiedenis van ons Koningshuis.
>>Bekijk koffer

Italië, Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk (groep 5-8)
Vakantielanden bij uitstek. Wat weten de kinderen van de cultuur, de geschiedenis en het landschap?
>>Bekijk koffer

Luchtvaart (groep 6-8)
Met je hoofd in de wolken en toch met beide benen op de grond: met een project over luchtvaart stijgt de klas tot grote hoogten.
>>Bekijk koffer

Martin Luther King (groep 7-8)
Het turbulente, actieve leven van Martin Luther King is op zichzelf al interessant genoeg om te bestuderen, maar is ook een goede inspiratiebron om na te denken over racisme en discriminatie en onze rol hierin.
>>Bekijk koffer

Pesten (groep 1-8)
Deze koffer biedt alles om schoolbreed het thema Pesten op de kaart te zetten, om zo kinderen bewust te maken van hun gedrag en hen sociaal weerbaarder te maken.
>>Bekijk koffer

Rembrandt van Rijn (groep 7-8)
Door de lessen en materialen in deze projectkoffer leren de kinderen Rembrandt kennen en worden ze in zijn atelier opgeleid tot echte kunstenaars.
>>Bekijk koffer

Romeinen (groep 5-7)
Er is niet veel voor nodig om kinderen enthousiast te maken voor het onderwerp Romeinen.
>>Bekijk koffer

Rouw (groep 1-8)
Als leerkracht maak je een keuze uit de materialen in deze projectkoffer, zodat er gerouwd kan worden op een manier die bij het kind, de leerkracht en de school past.
>>Bekijk koffer

Tweede Wereldoorlog (groep 7-8)
In deze koffer zitten materialen die nog veel verhalen vertellen. Vooral de verhalen van kinderen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt. Op die manier komt het onderwerp oorlog en vrede zo dicht mogelijk bij kinderen van nu.
>>Bekijk koffer

Vincent van Gogh (groep 6-8)
Door zijn uitbundige kleurgebruik, levendige schildertechniek en herkenbare taferelen is het niet moeilijk kinderen in te wijden in het werk van deze schilder.
>>Bekijk koffer

VOC (groep 7-8)
Voor een avontuurlijk project over een belangrijk deel van onze vaderlandse geschiedenis is deze koffer een mooie handreiking.
>>Bekijk koffer

Vogels in de wijk (groep 6-8)
Vogels tellen is hip! Door dit met kinderen te doen ontdekken zij de vogelrijkdom in hun eigen (school)omgeving.
Buiten naar vogels speuren vraagt concentratie, samenwerking en geduld en levert op dat kinderen een onderzoekende en verwonderende houding krijgen ten opzichte van de natuur.
>>Bekijk koffer

Watersnood 1953 (groep 6-8)
De watersnoodramp van 1953 heeft Nederland letterlijk en figuurlijk gevormd tot wat het nu is. Dit nog vrij recente onderdeel van onze vaderlandse geschiedenis kan in de klas vorm krijgen met behulp van deze projectkoffer.
>>Bekijk koffer

 Het Weer (groep 5-8)
Door te onderzoeken zullen ook kinderen meer en meer verwonderd raken over de kracht en veelzijdigheid en het mysterie van het weer.
>>Bekijk koffer

 Wereldgodsdiensten (groep 7-8)
Vier wereldgodsdiensten worden dichtbij gebracht door met kinderen de keuken in te duiken van Joden, Moslims, Hindoes en Boeddhisten.
>>Bekijk koffer