Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres Geplaatst op 30 november 2018

Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).

Henk’s Mavo-2 leerlingen kozen zelf uit 250 (strip)boeken en lazen iedere Engels les een kwartier in stilte. Iets dat hen niet interesseerde legden ze terug. Bewust is afgezien van formele becijferde tests na het lezen; het lezen was zijn eigen beloning. En dat werkte. Naast significante groei in leesvaardigheid (ten opzichte van een controlegroep) bleek dat leerlingen het vrij lezen kwartier niet graag meer willen missen.

Meer weten? Neem contact op met de vakgroep Engels: c.vanderwind@driestar-educatief.nl (studieleider)
 

Meer nieuws

    • Ik zie je glimmen!

      “It’s not what you do, it’s how much love you put into the doing.” (Moeder Theresa, 1910-1997). Ik moest eraan denken bij het verhaal van Caroline, een van de studenten van de post-hbo-opleiding Jonge kind. Bij haar diplomering vertelt ze iets over de opbrengst van deze studie.

    • Nieuwe cursus dyslexie: 'continuüm van zorg remediëren'

      Myrthe gaat blij naar huis. Vandaag heeft ze eindelijk een zeven gehaald voor spelling! De afgelopen maanden heeft ze extra begeleiding gekregen van juf Jasmijn. Drie keer per week heeft ze geoefend met lastige regels. Wat zullen papa en mama trots op haar zijn!

    • Drie redenen om de Conference Primary English te bezoeken

      Enthousiaste sprekers en workshopleiders staan klaar om tijdens de Conference Primary English hun publiek mee te nemen in de wereld van Engels voor jonge kinderen. Deelnemer van vorig jaar: “Met de tips die ik kreeg in de workshop kon ik direct de volgende dag aan de slag.”

    • Snuffelen aan het telefoontoestel

      ‘Wat kun je met een smartphone allemaal doen?’ De kinderen van groep 1 van de Koningin Wilhelminaschool in Zoetermeer hoeven daar niet lang over na te denken. ‘Kijken of het gaat regenen.’ ‘Een appje sturen.’ ‘Een selfie maken.’ De school gebruikt de Stapp-methode om de kinderen te leren kritisch en wijs om te gaan met nieuwe media. DRS Magazine woonde een les bij.

    • Mooie scores voor lvo-studenten bij landelijke kennistoetsen

      Studenten van de lerarenopleidingen voortgezet onderwijs bij Driestar hogeschool scoren goed op de landelijke kennistoetsen in december. Bij meerdere vakken is de score 100%!