Finalisten Mediawijsheids Challenge bekend! 8 maart 2019

Gezucht, gezweten en gewerkt: dat hebben de brugklassers die dit jaar meededen met de Mediawijsheids Challenge. Mooie resultaten rolden binnen en drie klassen met de hoogste scores zijn genomineerd voor de finale.


De brugklassen konden 50 punten behalen tijdens de Challenge. Klas V1GC van het Van Lodenstein College in Kesteren haalde met 37 punten de hoogste score binnen. De groep werd op de voet gevolgd door klas 1HC van de Pieter Zandt Scholengemeenschap in Kampen met 35 punten. Ten slotte haalde klas M1B van de CGS Prins Maurits in Middelharnis met 32,5 punten nog net een plaatsje in de finale binnen.

Op 28 maart strijden de drie klassen bij het Reformatorisch Dagblad in Apeldoorn voor de titel Meest Mediawijze Klas van het Jaar. We houden je op de hoogte!

Dit jaar niet mee kunnen doen? Volgend jaar organiseren we weer een Mediawijsheids Challenge!

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.