Gisterochtend ontvingen we zo'n 360 groep 7 en 8-leerlingen van Goudse basisscholen in ons gebouw voor de Make IT Day in samenwerking met Techniekpunt Gouda. Onder leiding van pabo-2-studenten maakten ze kennis met traditionele en innovatieve technieken.
De kinderen deden in kleine groepjes mee met vele, diverse workshops. Met behulp van onderwijsassistenten van het Hoornbeeck College en onze pabostudeten maakten ze, onder andere, een eigen inbrekersalarm, een rotocopter en een zelfrijdend autootje. In weer andere workshops leerden ze bijvoorbeeld programmeren met de Bee-bot, bruggen bouwen of het principe van een kettingreactie. Het doel van deze ochtend was om leerlingen enthousiast te maken voor techniek en voor technische opleidingen. Aan de blije gezichten te zien, zijn de pabostudenten hier goed in geslaagd. De leerlingen hebben veel plezier gehad tijdens de verschillende workshops en een hoop kennis opgedaan!
Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.
Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.
We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.
Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.
Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.