Ontmoetingsavonden 2018 voor gezin, kerk en school 1 december 2017

De waarde van de gereformeerde belijdenis voor onderwijs en opvoeding vandaag. Daarover willen we graag met elkaar in gesprek. En daarom komt Driestar educatief naar u toe. Van harte welkom op een van de regioavonden in 2018.

Waarom ben jij gereformeerd? Die vraag stelden we aan drie pabostudenten. “Misschien helpt de belijdenis mij wel om antwoord te geven op mijn vragen en mijn geloof te verwoorden,” zegt een van hen, “maar ik pak ze er nooit bij.” Deze uitspraak maakt voor ons extra duidelijk dat het tijd is om de waarde van de gereformeerde belijdenis opnieuw met elkaar te verkennen. Daarom organiseren we rondom dit thema in verschillende regio’s ontmoetingsavonden voor gezin, kerk en school.

Lees verder onder de video.


De regioavonden zijn bedoeld voor ouders, leraren, ambtsdragers en jeugdwerkleiders. Tijdens de avonden stellen we elkaar de vraag: waarom bent ú gereformeerd? Het doorgeven van de belijdenis vraagt immers om persoonlijke verbondenheid ermee. Dr. A.J. (Bram) Kunz leidt het thema in en maakt daarbij ook gebruik van gesprekken met jongeren rondom de gereformeerde belijdenis. Zo krijgen we een spiegel voorgehouden, die ons vervolgens kan helpen om het gesprek met elkaar te voeren. Wie met ons mee wil leren, is van harte welkom op een van deze avonden. Omdat de gereformeerde belijdenis ons lief is, zeggen we: we rekenen op uw komst!

Opzet ontmoetingsavond

De avond begint om 20.00 uur en duurt tot ongeveer 22.00 uur. Een predikant uit de regio verzorgt de opening. Daarna introduceren we het thema met behulp van een video van een aantal studenten van de pabo van Driestar hogeschool die reflecteren op het thema. Dr. Kunz gaat daar in zijn inleiding op in. Na de pauze diepen we in verschillende gespreksgroepen het thema verder uit. De avond wordt afgesloten door drs. L.N. (Rens) Rottier, voorzitter van het college van bestuur van Driestar educatief.

Tijdens de avond ontvangt u ook het boekje “Waarom ben jij gereformeerd? De geloofsbelijdenis voor tieners.” Het is bedoeld voor jongeren in de gereformeerde gezindte. Aan de hand van de Nederlandse Geloofsbelijdenis komen kernvragen van het gereformeerd belijden aan de orde. In de taal van jongeren vandaag. Iedere generatie moet zelf het Bijbelse ABC leren spellen en de daarop gegronde belijdenisgeschriften.

Data en aanmelden

Persoonlijke gegevens  
Aanhef:

     
Adres en telefoonnummer    
     
Functie    
Ik kom als:






 
 
     
Bijeenkomst    
     
E-mailadres    
     
   
     
Na uw aanmelding ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Hebt u deze niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar onze webmaster.

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.