Jubileumactie: Bidden met de Schrift voor €7,50 12 november 2019

‘Ademen is als we gezond mogen zijn op zich niet moeilijk. Dat doen we de hele dag door. Waarom is bidden dan wel zo moeilijk?’. Die vraag stelt ds. A.T. Vergunst in ons nieuwe boek ‘Bidden met de Schrift’. Wil jij het personeel een passend eindejaarsgeschenk geven? Deze praktische handreiking is nu voor slechts €7,50 te bestellen in onze webwinkel.

Methode als handreiking

Bidden met de Schrift is een methode waarin we de Schrift zelf gebruiken om richting, diepte, variatie en vorm te geven aan ons gebedsleven. Dominee Vergunst probeert ‘wat perspectief te bieden in de vaak teleurstellende ervaring en voortdurende worsteling van het gebed’. Het boekje geeft diepgang vanuit de Schrift en vorm aan het persoonlijk gebed, maar ook aan het gezinsgebed of het gebed voor de klas. 

Studium Generale

Dominee Vergunst hield in het voorjaar van 2018 voor Studium Generale een lezing over ‘Bidden met de psalmen’. Dit boekje is een uitwerking van deze lezing. Ook de bespreking van de vragen na de lezing zijn er in opgenomen. Als reactie op deze lezing benoemd hij: ‘Bidden kunnen we niet leren zonder Gods Geest. Laat daarom niet af Hem te vragen zoals de discipelen dat deden: ‘Heere, leer ons bidden. Leer ons beter te bidden en wilt U ons leiden door Uw Woord en Geest’.

Jubileumactie

In het kader van ons 75-jarig bestaan bieden we dit boekje aan als jubileumactie. Je bestelt het boekje voor €7,50 in onze webwinkel.
Lees hier het eerste hoofdstuk van 'Bidden met de Schrift'. 

Ook eerdere Studium Generale lezingen zijn te bestellen in onze webwinkel: webwinkel.driestar-educatief.nl 

Meer nieuws

    • Jubileumlied 75 jaar Driestar

      Driestar heeft een heus jubileumlied! Een jury heeft de inzendingen van de dichtwedstrijd voor dit jubileumlied beoordeeld en een winnaar gekozen. De auteur is Hendrik-Jan van Nieuw Amerongen. Het is een lied met vijf coupletten, een mooi geheel, met inhoud en visie. Gods trouw schitterde in het verleden en schittert nu nog steeds, God alleen zij lof en eer! Lees hier de tekst van het lied.

    • Driestaferelen in vijf bedrijven

      De reünie op 7 september was dé aftrap voor het jubileumjaar van ‘De Driestar’. 75 jaar Driestar levert genoeg leuke, ontroerende of gewoon interessante verhalen op. Neem het verhaal van Arie van Groningen student pedagogische academie De Driestar(1973-1976), achtereenvolgens onderwijsadviseur en docentenopleider bij Driestar educatief (2002 tot heden).

    • 75 jaar Driestar in beeld en geluid!

      Al 75 jaar leidt De Driestar scholieren en studenten op. Waar komen ze terecht? En, hoe kijken ze terug op hun opleiding? Kijk mee met de introfilmpjes die tijdens de reünie zijn getoond!

    • Weer zingen, huppelen en colleges volgen op jarige Driestar

      I was here. De reünie van Driestar Hogeschool roept veel warme herinneringen op. Al is niet voor iedereen de locatie in Gouda een feest van herkenning. „Hoe is het om weer terug te zijn?” staat er in verbonden schrift op de groene schoolborden in de gang. „Superleuk, maar wel vreemd. Wij kennen deze locatie niet”, schrijven Rijnie en Josina.

    • Duizenden blije gezichten tijdens reünie!

      Wat was het een feest! Duizenden reünisten bezochten Driestar College of Driestar educatief. Jullie ontmoetten oud-klasgenoten, gingen samen op de foto, volgden een college bij die ene docent, zongen samen en kletsten vooral heel veel bij. Kijk mee en geniet nog even na!