Ds Tramper spreekt over de waarde van rust 20 april 2023

Studium Generale organiseert op 23 mei een boeiend symposium. Ds. N.M. Tramper neemt ons tijdens deze avond mee in een boeiende zoektocht naar rust.

Welke waarde heeft rust, juist ook voor millenials en twintigers die de druk van de tijd als geen ander kennen? Ds Tramper is als coördinator Monastiek verbonden aan De Wittenberg en schreef het boek Onrustig is ons hart – aandachtig leven in een veeleisende wereld.

Aanmelden doe je hier.

Meer nieuws

    • Lezingen over toe-eigening van het heil in prediking, pastoraat en de Bijbel

      In samenwerking met het Hersteld Hervormd Seminarium worden er drie lezingen gegeven door dr. C.P. de Boer, ds. J.L. Schreuders en dr. P.C. Hoek.

    • Terugblik symposium Beter lezen: 'Heerlijk om zoveel te horen en te kunnen delen over lezen'

      Op woensdagmiddag 13 november ontvingen we in Gouda ongeveer 120 mensen met belangstelling voor goed leesonderwijs. Wat was het een inspirerende, bruisende middag!

    • Uitnodiging: week van het christelijk-reformatorisch onderwijs

      ‘De praktijk van integriteit.’ Met dit thema organiseren de partners van Onderwijs van Waarde van 20-24 januari voor de tweede keer de week van het christelijk-reformatorisch onderwijs. Het programma voor deze week is bekend!

    • Goudse scholen en Groene Hart Ziekenhuis bundelen krachten voor duurzame toekomst

      Driestar Gouda, Driestar educatief, Yuverta chr. vmbo Gouda en het Groene Hart Ziekenhuis (GHZ) slaan de handen ineen om nog duurzamer te werken. Op 18 november ondertekenden deze instellingen een intentieverklaring om samen op zoek te gaan naar innovatieve oplossingen voor energiebehoeften en in de toekomst zo min mogelijk gas te gebruiken. Dit project vindt plaats in samenwerking met het Duurzaamheidsplatform Gouda en de Gemeente Gouda.

    • Boekbespreking door Piet Murre: Bring it to life

      In zijn boek ‘The craft of Christian teaching’ onderscheid John van Dyk verschillende manieren waarop het begrip ‘Christian teaching’ wordt ingevuld (2000, p. 19v). Eén van die manieren is dat er veel nadruk ligt op het doen van dienstverlenende projecten in de omgeving van de school. Het boek dat ik hier bespreek, Bring it to life, gaat over dit ‘service-learning’. De ondertitel luidt: ‘Christian Education and the Transformative Power of Service-Learning’. Ik geef eerst een impressie van de inhoud van dit boek en daarna noem ik enkele dingen die mij opvielen.