Driestar educatief neemt deel aan stadsdebat Gouda 10 oktober 2019

Hoe gaan we als samenleving om met opvattingen die als strijdig worden gezien met de democratie? Wat is het effect daarvan op de cohesie in de stad en wat zijn gevolgen voor polarisatie? Hoe gaan we in een democratie op een goede manier met elkaar om, ook als de opvattingen uiteen lopen?

Van omstreden predikers in gebedshuizen, extremistische uitingen door middel van bijvoorbeeld stickers tot controversieel (informeel) onderwijs. Allerlei activiteiten die als onverdraagzaam en anti-integratief kunnen worden gezien en zo een effect kunnen hebben op de cohesie in de stad. Tegelijkertijd is het wel gedrag dat vaak binnen de grenzen van de wet valt. Gedrag dus dat niet verboden is, maar maatschappelijk onwenselijk. Hoe gaan we om met dit thema zonder te polariseren? In het stadsdebat op donderdag 31 oktober wordt hierover een debat gevoerd. Namens Driestar educatief neemt Rens Rottier deel aan het debat.

Deelnemers

Het debat staat onder leiding van Martijn de Greve (presentator NPO RADIO1 programma “Haagse Lobby’’). Als experts zijn aanwezig: HP Schreinemachers (NCTV), Afshin Ellian (Universiteit Leiden), Michiel Janssen (expert rechts en linksextremisme), Aissa Zanzen (ISBO), Wilco Boender (Stichting Conservatief Café), Rens Rottier (Driestar educatief) en Kees Codée (bond Hervormde Zondagsscholen).

De stad in debat

Dit Stadsdebat maakt deel uit van een serie activiteiten die de gemeente Gouda organiseert vanuit haar beleid ter voorkoming én de aanpak van radicalisering en polarisatie in Gouda. De gemeente creëert graag podium voor dialoog en discussie.

Aanmelden voor deelname

Deelname aan het stadsdebat is gratis. Vooraf aanmelden via stadsdebat@gouda.nl is wel een vereiste. Alle Gouwenaars en iedereen met interesse in het debat is van harte welkom.

Datum en tijd

Datum: donderdag 31 oktober 2019
Locatie: Driestar educatief, Burgemeester Jamessingel 2
Inloop: 19.00 uur
Aanvang: 19.30 tot 22.00 uur

Meer nieuws

    • Peuters met een Taalontwikkelingsstoornis

      “Ik begrijp je niet…”, “Hoe maak ik dat nou duidelijk?”. Het lijkt soms of de boodschap niet ‘binnenkomt’ bij de peuter. Soms kan het ook moeilijk zijn om een peuter te volgen in zijn verhalen. Er is sprake van weinig variatie in woorden en die woorden worden niet altijd goed uitgesproken. Hoe ga je daarmee om?

    • Ik sluit aan bij wat je kunt…

      Eef is leerkracht van een enthousiaste groep 6. Iedere donderdag worden er drie leerlingen uit haar klas opgehaald voor dyslexiebehandelingen. Na drie kwartier komen de kinderen weer binnen, zetten hun map in de kast en leggen hun spiekschriftje in hun laatje.

    • Het Grote Huis achter de dijk

      Dr. Ewald Mackay (docent Cultuurgeschiedenis en Filosofie) schrijft Artiosboekje over de plaats van de christelijke geloofstraditie in de geschiedenis van Nederland.

    • Nieuw onderwijsproject INCE in Burkina Faso

      ‘Een kind veranderen, is een gezin veranderen. Een gezin veranderen, is een gemeenschap veranderen. Een gemeenschap veranderen, is een regio veranderen en een regio veranderen is een natie veranderen!’, zo klonk het maandag 4 november uit de mond van Woord en Daad-programmaleider Jacob Jan Vreugdenhil in de Burkinese hoofdstad Ouagadougou. Samen met Driestar educatief lanceerde Woord en Daad daar een project voor beter onderwijs in Burkina Faso.

    • Accreditatie voor cursussen orthopedagogen en psychologen bij Driestar onderwijsadvies

      Voor academici als orthopedagogen en psychologen is het dan ook van groot belang hun kennisniveau op peil te houden en op de hoogte te zijn van actuele ontwikkelingen.