Lees hier het eerste hoofdstuk van Dordt dichtbij. Geplaatst op 14 november 2018

Wat een schat hebben reformatorische en christelijke scholen in hun grondslag verankerd! Bijbel en belijdenis… De rijkdom daarvan moet natuurlijk doorwerken in de dagelijkse lespraktijk. Vanuit dat verlangen is Dordt dichtbij geschreven.

Tussen alles wat er momenteel verschijnt over de Dordtse Leerregels neemt dit boek een unieke insteek door dit belijdenisgeschrift vanuit de onderwijspraktijk te lezen. De auteurs, dr. Bram Kunz en drs. Henk Vermeulen, stellen de vraag waar de Leerregels leraren kunnen inspireren en waar ze een confronterende spiegel voorhouden.
Dordt dichtbij hoopt daarbij vooral het onderling gesprek over goed christelijk onderwijs te bevorderen, aan de hand van de Dordtse Leerregels. Daarom biedt het boekje herkenbare casussen, maar ook liturgieën voor de opening van vergaderingen, en suggesties voor studiebijeenkomsten. De Dordtse Leerregels blijken zo verrassend actueel en veel te rijk om alleen in een grondslagartikel te verstoppen.  

Lees hier het eerste hoofdstuk

Om je vast een idee te geven, kun je via onderstaande link een inkijkexemplaar van het eerste hoofdstuk downloaden. Dordt dichtbij kun je bestellen via de webwinkel.
 
>> Download hier het inkijkexemplaar van het eerste hoofdstuk

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).