Wil jij weten hoe je kinderen met rekenproblemen kunt begeleiden? Volg dan deze cursus waarin je in vier bijeenkomsten praktisch aan de slag gaat.
Docent re /onderwijsadviseur
E-mailadres:
Uw vraag:
Beveiligingscode:
In vier bijeenkomsten doe je veel kennis op over de begeleiding van kinderen met rekenproblemen. Uitgangspunt voor het geven van optimale RT voor rekenen is het protocol Ernstige Reken-Wiskundeproblemen en Dyscalculie (protocol ERWD). Dit protocol gaat uit van een aantal didactische modellen en jij gaat voornamelijk aan de slag met het hoofdfasen- en het handelingsmodel. Gedurende de cursus ga je ook praktisch aan de slag. Je gaat een leerling begeleiden die een probleem heeft in de leerlijn rekenen tot 100 en een leerling die begeleiding nodig heeft in de leerlijn vermenigvuldigen of delen. Op deze manier verbind je de theorie en de praktijk met elkaar. Je gaat ontdekken hoe je met behulp van het hoofdfasen- en handelingsmodel de RT zo goed mogelijk kunt optimaliseren. Je schrijft hiervoor een handelingsplan en aan het eind van de cursus lever je dit plan in met een evaluatie en eventuele vervolgdoelen.
Tussentijds is er een coachingsmoment met de cursist over de gegeven begeleiding.
De cursus is geschikt voor leerkrachten en onderwijsassistenten die in de praktijk van het RT-werk leerlingen begeleiden met rekenproblemen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wilma Veldhoen. Aanmelden kan via onderstaand aanmeldformulier.