Dyscalculieprotocol (team)

Om het dyscalculieonderzoek van individuele leerlingen goed en gestroomlijnd te laten verlopen is het belangrijk dat het schoolteam de opbouw van het protocol kent en met de belangrijkste modellen uit het protocol kan werken. 

Kosten: n.t.b.
Uren (sbu): n.t.b.
Locatie: Gouda (en op locatie)

Route
J.J.G. (Jeroen) van Rumpt

Onderwijsadviseur

Telefoon:
0182-760436 0182-760436
LinkedIn:


​Het blijkt dat de didactische modellen niet alleen een functie hebben voor kinderen met dyscalculie, maar dat deze modellen ook kunnen zorgen voor een sterke verbetering van het rekenonderwijs in de school.

Tijdens minimaal drie dagdelen wordt de opbouw van het protocol uitgelegd. Ook krijgen de leerkrachten inzicht in de functie van verschillende didactische modellen voor het lesgeven op groepsniveau. De modellen kunnen ze praktisch toepassen, om zo het rekenonderwijs beter af te stemmen op de behoeften van de groep en subgroepen. Tussen de bijeenkomsten gaat het team aan de slag met werkopdrachten.

Dit aanbod wordt op maat gemaakt voor de school, waarbij begeleiding in de praktijk een onderdeel van het traject kan vormen.