Didactiek

Didactiek blijft een uitdaging voor iedere leraar.
 
Het organiseren van een goede les waarin al je leerlingen tot leren worden aangezet vereist differentiatie, verschillende werkvormen en activerende didactische vaardigheden. Daar blijven we je graag bij helpen!

Bekijk op deze pagina ons cursusaanbod en de mogelijkheden voor persoonlijke begeleiding, of neem contact met ons op voor een ontwikkeltraject bij jou op school.
 
C.A. (Kees) van der Vloed

Onderwijsadviseur

Telefoon:
06-52581144 06-52581144
LinkedIn:

Nieuws

  • Iets teruggeven aan het boek

    De beste docent Nederlands van vorig jaar krijgt zijn klas aan het lezen, tegen de dalende trend in. 'Het gaat erom dat de leraar de leerling zíét. En dat de leerling weet dat hij gezien wórdt.'

  • Teamwork makes the dream work

    Leerlingen doelgericht laten samenwerken heeft veel voordelen. Samenwerkend – of coöperatief – leren werkt net als een hefboom. Als je een hefboom goed gebruikt, kun je met weinig moeite een zware last tillen. Zo is het ook met coöperatieve leerstrategieën: als je ze goed gebruikt, kun je met weinig moeite de onderwijsresultaten radicaal verbeteren.

  • Elk kind is van nature een onderzoeker, niet elk kind wordt een academicus

    Wat is dit? Hoe werkt dit? Waarom? Hoe moet dat? Peuters stellen eindeloos vragen bij elk nieuw ding dat ze ontdekken. En ze ontdekken veel! Jonge kinderen zijn van nature nieuwsgierig naar wat er om hen heen gebeurt. In hun spel zijn ze constant bezig met uitvinden hoe de wereld in elkaar zit. De kunst in ons onderwijs is om hen zo nieuwsgierig en gemotiveerd te laten blijven.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    • Gewone verwondering

      Door Dick Janse, lid kenniskring lectoraat Christelijk Leraarschap

      Bij elke discussie over de kern van onderwijs, over het belang van onderwijs aan volgende generaties, valt wel het woord verwondering of noemt men het ‘bewondering wekken’. Onderwijs is ontdekken en verwonderen. Geen leerplan of het staat erin. Maar wat verstaat men onder bewondering?

      Lees meer ›
    Bekijk alle blogs ›