Levensbeschouwelijke vorming

De levensbeschouwelijke vorming van leerlingen maakt de identiteit van de school. Als we nadenken over de identiteit van de school, hebben we uiteindelijk altijd de vorming van de leerling op het oog. De identiteit van de school krijgt concreet vorm als we nadenken over de levensbeschouwelijke en morele vorming van leerlingen.

Nieuws

  • ‘Gidsen’ daagt uit tot goed gesprek over christelijke schoolpedagogiek

    Geen onbetwistbare onderwijsdogmatiek, maar een ‘open schoolpedagogiek’ hebben dr. Bram de Muynck en dr. Bram Kunz willen schrijven. Met Gidsen hopen ze ‘heel nadrukkelijk’ een goed gesprek te beginnen over het waartoe van christelijk onderwijs anno nu. ‘Met vakgenoten vanuit eigen kring, maar ook met collega’s van buiten.’

  • Vandaag gepubliceerd: Routekaart burgerschapsonderwijs 2021 UPDATE

    In december 2020 publiceerden we de routekaart burgerschapsonderwijs 2021. Dat deden we vooruitlopend op de herziening van de burgerschapsopdracht in de wet. Met deze routekaart laten we scholen zien wat er moet gebeuren en wat hen daarbij kan ondersteunen. In dit bericht lees je meer over het vervolg van dit traject en vind je een geüpdatete routekaart.

  • Lectoraatsdag 29 september 2021: Als desem in het deeg, verhalen die vormen en verbinden

    PCGVO en Driestar educatief hebben een lectoraat ingericht over protestants vormingsonderwijs op de openbare basisschool. Op de lectoraatsdag van 29 september zal de installatie van associate lector dr. Jan van Doleweerd plaatsvinden.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›