Levensbeschouwelijke vorming

De levensbeschouwelijke vorming van leerlingen maakt de identiteit van de school. Als we nadenken over de identiteit van de school, hebben we uiteindelijk altijd de vorming van de leerling op het oog. De identiteit van de school krijgt concreet vorm als we nadenken over de levensbeschouwelijke en morele vorming van leerlingen.
E. (Elsbeth) Visser

Onderwijsadviseur
Docent master Leren en innoveren

Telefoon:
0182-540387 0182-540387
LinkedIn:

Nieuws

  • Stefan Paas: nieuwe Theoloog des Vaderlands

    Tijdens de Nacht van de Theologie die 27 oktober gehouden werd, is Stefan Paas benoemd tot de nieuwe Theoloog des Vaderlands. Paas ziet de benoeming als ‘een vehikel om theologie naar de samenleving te brengen’.

  • Christelijke pedagogen uit het verleden: wat hebben ze ons te zeggen?

    Over christelijke opvoedkunde is in het verleden grondig nagedacht. Veel resultaten van dat denkwerk zijn nog volop actueel. Vanuit dat uitgangspunt start Driestar hogeschool in Gouda een cursus christelijke pedagogiek. „Niet alleen voor leraren; ook anderen kunnen er hun voordeel mee doen.” Lees het artikel uit het Reformatorisch Dagblad.

  • Methode godsdienst voor praktijkonderwijs overgedragen

    Het Bestuurdersoverleg van de zeven reformatorische vo-scholen heeft in 2012 de opdracht aan Driestar onderwijsadvies gegeven om een godsdienstmethode voor leerlingen in het praktijkonderwijs (PrO) te ontwikkelen. Op de studiedag van 15 maart 2018 voor docenten en leidinggevenden PrO is de methode opgeleverd aan de scholen.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›