Levensbeschouwelijke vorming

De levensbeschouwelijke vorming van leerlingen maakt de identiteit van de school. Als we nadenken over de identiteit van de school, hebben we uiteindelijk altijd de vorming van de leerling op het oog. De identiteit van de school krijgt concreet vorm als we nadenken over de levensbeschouwelijke en morele vorming van leerlingen.
E. (Elsbeth) Visser

Onderwijsadviseur
Docent master Leren en innoveren

Telefoon:
0182-540387 0182-540387
LinkedIn:

Nieuws

  • Hoe leren leerlingen de werkelijkheid kennen? - deel 5

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtegoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

  • Bestaat een christelijke les? - deel 3

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtegoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

  • Wat verstaan we onder schoolonderwijs?- deel 4

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtegoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›