Levensbeschouwelijke vorming

De levensbeschouwelijke vorming van leerlingen maakt de identiteit van de school. Als we nadenken over de identiteit van de school, hebben we uiteindelijk altijd de vorming van de leerling op het oog. De identiteit van de school krijgt concreet vorm als we nadenken over de levensbeschouwelijke en morele vorming van leerlingen.
E. (Elsbeth) Visser

Onderwijsadviseur
Docent master Leren en innoveren

Telefoon:
0182-540387 0182-540387
LinkedIn:

Nieuws

  • Bestaat een christelijke les? - deel 3

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtengoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

  • Wat verstaan we onder schoolonderwijs?- deel 4

    In het jubileumjaar van de Driestar (75 jaar) werkt het onderzoekscentrum aan het handboek Christelijk leraarschap. In dit boek, dat in 2020 zal verschijnen, wordt veel van het Driestareigen gedachtengoed op het gebied van leraarschap grondig samengevat.

  • "De meeste leerlingen kennen de inhoud van de Dordtse Leerregels niet"

    “De taal van de Dordtse Leerregels staat ver van onze leerlingen af en de thematiek lijkt niet meer van deze tijd. De meeste leerlingen kennen de naam van de Dordtse Leerregels niet eens, laat staan dat ze iets van de inhoud weten,” zegt drs. Henk Vermeulen.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›