Online weerbaarheid

Kinderen kunnen enorm genieten van sociale media, maar komen ook in aanraking met dingen die je liever niet hebt. Maak jij je leerlingen weerbaar?

Preventief of curatief? Wanneer ga je het in de klas hebben over cyberpesten, sexting of over een populaire vlogger? Maak ze klaar voor de 21e eeuw door op een structurele manier te werken aan mediawijsheid, een kritische houding en online samenwerken. Stapp, onze leerlijn voor mediawijsheid maakt kinderen stap voor stap vertrouwd met en weerbaar voor de online omgeving. Bewust online zijn – en soms ook bewust offline zijn. Wij geloven in het werken aan verinnerlijken van Bijbelse waarden en het concreet oefenen met mediawijs gedrag.
 
J.J. (Sjaak) Jacobse

Onderwijsadviseur

Telefoon:
0182-760412 0182-760412
LinkedIn:

Nieuws

  • Eenvoudig experimenteren met elektronica

    Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

  • Conferentie 'Leren in een digi(taal) tijdperk': een inspirerende middag

    "Hij die wil, vindt een mogelijkheid. Hij die niet wil, vindt een reden." De conferentie 'Leren in een digitaal tijdperk' van de Projectgroep Leren 2020 van afgelopen donderdag was een succes.

  • Jouw digitale voetafdruk

    Twee vriendinnen lopen kletsend door de winkelstraten. Ze bekijken kleding en schoenen in een hip boetiekje en maken terloopse opmerkingen. Ondertussen worden ze gevolgd en worden al hun bewegingen geregistreerd… ’s Avonds herkennen de meiden hun shopgedrag terug in het aanbod dat ze letterlijk voorgeschoteld krijgen.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›