Mediaopvoeding

Wél weten en niet doen. Je kind mediawijs maken valt niet altijd mee. Hoe voorkom je dat het een strijdpunt wordt?

Als ouder, leerkracht, jeugdwerker of kerkelijke opvoeder loop je per definitie achter. Je kunt niet teruggrijpen op je eigen opvoeding. Je kind ontdekt intuïtief nieuwe mediatoepassingen en krijgt deze spelenderwijs mee van vriendjes of vriendinnetjes. Toch zijn ouders de belangrijkste opvoeders, ook in de manier waarop ze hun zoon of dochter de iPad leren gebruiken. Onze aanpak helpt om op een constructieve manier kinderen en ouders begeleiden en zelf een voorbeeld te zijn voor mediawijs gedrag.
H. (Henrieke) Hoogendijk

Mediapedagoog en onderzoeker

Telefoon:
0182-540316 0182-540316

Nieuws

  • Eenvoudig experimenteren met elektronica

    Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

  • Conferentie 'Leren in een digi(taal) tijdperk': een inspirerende middag

    "Hij die wil, vindt een mogelijkheid. Hij die niet wil, vindt een reden." De conferentie 'Leren in een digitaal tijdperk' van de Projectgroep Leren 2020 van afgelopen donderdag was een succes.

  • Jouw digitale voetafdruk

    Twee vriendinnen lopen kletsend door de winkelstraten. Ze bekijken kleding en schoenen in een hip boetiekje en maken terloopse opmerkingen. Ondertussen worden ze gevolgd en worden al hun bewegingen geregistreerd… ’s Avonds herkennen de meiden hun shopgedrag terug in het aanbod dat ze letterlijk voorgeschoteld krijgen.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›