Intern begeleider

Driestar onderwijsadvies kan je als intern begeleider ondersteunen met coaching en opleidingen. Door alle nieuwe ontwikkelingen rondom passend onderwijs komt er soms ook druk op het werk van een intern begeleider te staan. Ook zijn er nieuwe thema’s waar begeleiders van op de hoogte willen of moeten zijn. Driestar onderwijsadvies denkt daarbij graag met je mee.
A.P. (Anneke) Struijk

NVO Orthopedagoog-generalist

Telefoon:
0182-760567 0182-760567
LinkedIn:

Blogs

    • Fernando kon bij Nederlandse privéles de ‘uu’ maar niet goed uitgesproken krijgen. Op een dag vroeg hij zijn taalcoach Evi of zij hem wil helpen bij het invullen van zijn “hoercontract”. “Húúrcontract”, verbeterde Evi. “Hoercontract”, zei Fernando weer. Evi typte in Google Translate het woord ‘hoercontract’ in en liet dat Fernando in zijn taal lezen. Fernando schrok zo, dat hij van schrik ineens “húúrcontract” zei. Dit bracht Evi, die ook remedial teacher is, op het volgende idee.

      Lees meer ›
    • Jongensgedrag: omgaan met gekke bekken en fysiek contact
    • Betrokken ouders
    Bekijk alle blogs ›

Nieuws

  • Vier nieuwe uitgaven in onze webwinkel

    De afgelopen maanden hebben wij vier nieuwe boeken uitgegeven rondom uiteenlopende thema's. Verwerkingsboek voor nieuwkomers, prentenboek rondom mediawijsheid, boek rond persoonsvorming en een praktisch boek om waarde(n)vol onderwijs te geven. Bestel de boeken in onze webwinkel!

  • Bestrijding van leesfouten bij kleine woordjes

    Bij het lezen van een tekst kan een leeszwak kind fouten maken bij, zoals dat in de vakliteratuur genoemd wordt, functiewoorden en inhoudswoorden. Functiewoorden zijn de kleine woordjes zoals voorzetsels, lidwoorden, aanwijzende voornaamwoorden (bijvoorbeeld: die, dat), persoonlijke voornaamwoorden, en zo voort. Inhoudswoorden zijn de overige woorden en die zijn langer. In deze bijdrage een beproefde aanpak voor functiewoordjes.

  • Ben jij een antwoorden-juf of een procedure-juf?*

    Groep 3 en 4 zijn wat betreft rekenen zogenaamde valkuil-klassen. Je ziet een leerling aldoor goede resultaten behalen en je denkt dat hij of zij de stof voldoende beheerst, terwijl dat niet altijd het geval is. Dat komt openbaar in de tweede helft van groep 4. Dan worden de opgaven moeilijker en gaat die leerling uitvallen. Wat is er aan de hand?

Lees meer nieuws ›