Identiteit van de leraar

Driestar educatief ziet de juf of meester als sleutelfiguur in het onderwijsproces. Hij of zij geeft als identificatiefiguur gestalte aan de identiteit van de school en speelt een belangrijke rol in hoe de leerlingen de identiteit beleven.

Het is daarom onze missie om (aankomende) leraren te inspireren, vormen en ondersteunen om goed christelijk onderwijs te geven.
Prof. dr. A. (Bram) de Muynck

Lector Persoonsvorming (cv)

Telefoon:
0182-540379 0182-540379
LinkedIn:
Twitter:














Nieuws

  • ‘Gidsen’ daagt uit tot goed gesprek over christelijke schoolpedagogiek

    Geen onbetwistbare onderwijsdogmatiek, maar een ‘open schoolpedagogiek’ hebben dr. Bram de Muynck en dr. Bram Kunz willen schrijven. Met Gidsen hopen ze ‘heel nadrukkelijk’ een goed gesprek te beginnen over het waartoe van christelijk onderwijs anno nu. ‘Met vakgenoten vanuit eigen kring, maar ook met collega’s van buiten.’

  • Vandaag gepubliceerd: Routekaart burgerschapsonderwijs 2021 UPDATE

    In december 2020 publiceerden we de routekaart burgerschapsonderwijs 2021. Dat deden we vooruitlopend op de herziening van de burgerschapsopdracht in de wet. Met deze routekaart laten we scholen zien wat er moet gebeuren en wat hen daarbij kan ondersteunen. In dit bericht lees je meer over het vervolg van dit traject en vind je een geüpdatete routekaart.

  • Burgerschapsonderwijs: hoe werkt de ‘richting’ van de school door?

    Op dit moment denkt elke PO- en VO-school in Nederland weer na over de burgerschapsopdracht. Die opdracht geldt voor scholen van alle ‘richtingen’. Bij Driestar educatief denken we daar dus samen met de scholen over na in het kader van het christelijk-reformatorisch onderwijs. Maar hoe doen ze dat nu op (bijvoorbeeld) een Islamitische school of een school met een pedagogische grondslag?

Lees meer nieuws ›

Blogs

    Bekijk alle blogs ›