Identiteit van de leraar

Driestar educatief ziet de juf of meester als sleutelfiguur in het onderwijsproces. Hij of zij geeft als identificatiefiguur gestalte aan de identiteit van de school en speelt een belangrijke rol in hoe de leerlingen de identiteit beleven.

Het is daarom onze missie om (aankomende) leraren te inspireren, vormen en ondersteunen om goed christelijk onderwijs te geven.
A. (Bram) de Muynck

Lector persoonsvorming (cv)

Telefoon:
0182-540379 0182-540379
LinkedIn:
Twitter:














Nieuws

  • Jubileumactie: Bidden met de Schrift voor €7,50

    ‘Ademen is als we gezond mogen zijn op zich niet moeilijk. Dat doen we de hele dag door. Waarom is bidden dan wel zo moeilijk?’. Die vraag stelt ds. A.T. Vergunst in ons nieuwe boek ‘Bidden met de Schrift’. Wil jij het personeel een passend eindejaarsgeschenk geven? Deze praktische handreiking is nu voor slechts €7,50 te bestellen in onze webwinkel.

  • Maakt jouw school ze mediawijs? - vraag onze whitepaper aan (gratis)

    Bij veel scholen staat mediavorming op het netvlies: je kunt er als school niet omheen. Maar hoe pak je het aan? Hoe voorkom je dat het incidentele activiteiten blijft? Hoe krijg je elk teamlid mee? Heel reële vragen! Vraag nu de gratis whitepaper aan die jouw school handvatten biedt om een mediawijze school te worden.

  • Reformatorisch onderwijs versterkt regiefunctie ontwikkeling lesmethoden

    Het is meer dan ooit nodig om de krachten te bundelen rond eigen lesmethodes voor het christelijk en reformatorisch onderwijs. Daarom gaat de werkgroep methodeontwikkeling basisonderwijs, hun regiefunctie versterken. De werkgroep bestaat uit Driestar educatief, VGS, VBSO, KOC Diensten en reformatorische scholen. Op 29 oktober droeg de Stichting Initiatief Taalmethode hun werkzaamheden over aan de werkgroep.

Lees meer nieuws ›

Blogs

    • Hoe waardevol is jouw onderwijs?

      Door Henrieke Hoogendijk

      “Wat vinden jullie van de protesterende boeren?”, vraagt meester Blok in groep zeven. De klas veert overeind. “Stoere boeren”, reageert Merlijn meteen. “Anders moeten ze hun dieren wegdoen voor het milieu.” Roderick is het niet met haar eens. “Protesteren is niet goed toch? Iedereen heeft er last van.” De betrokkenheid van de klas is gegarandeerd. Maar hoe bereikt dit gesprek een vormende diepte?

      Lees meer ›
    • Leraren als geloofsopvoeders
    • Burgerschap? Mijd Marokkaanse desillusie
    Bekijk alle blogs ›