Identiteit en vorming

Om leerlingen te kunnen vormen, moet je als school weten wie je bent en je identiteit voortdurend aandacht geven. Het is een wisselwerking tussen de bron, de dagelijkse praktijk en de bredere context van de school.

Binnen ons onderzoekscentrum ontwikkelen we kennis over de praktijk van christelijk leraarschap. Driestar onderwijsadvies wil graag met je aan de slag vanuit jouw vragen en behoeften voor de hele gemeenschap van de school: leraren, bestuur, leidinggevenden én leerlingen. Samen doordenken we de christelijke identiteit en reflecteren we op de praktische toepassing daarvan.

Identiteit van de leraar

Driestar educatief ziet de juf of meester als sleutelfiguur in het onderwijsproces.

Lees meer >

Identiteit van de school

De identiteit van de school gaat over de eigenheid van de school, zoals die in alle aspecten van het onderwijs naar voren komt.

Lees meer >

Seksuele vorming

Hoe leer je kinderen dat seksualiteit een mooi geschenk van de Schepper is?

Lees meer >

Mediawijsheid

De tijd waarin wij samen met de kinderen leven vraagt om een stevig opvoedimpuls.

Lees meer >

Burgerschapsvorming

Hoe een school burgerschapsvorming vormgeeft, heeft alles te maken met de identiteit van de school.

Lees meer >

Identiteit van de leerling

Als we nadenken over de identiteit van de school, hebben we uiteindelijk altijd de vorming van de leerling op het oog.

Lees meer >

Opvoedondersteuning

Veel ouders willen over de opvoeding van hun kinderen praten en leren.

Lees meer >