Werken aan een pedagogisch en sociaal veilig klimaat met ZIEN! Geplaatst op 11 april 2018

Over welke aspecten van het pedagogisch klimaat en het versterken van het sociaal-emotioneel functioneren ben je al tevreden op je school? Benut je de mogelijkheden van ZIEN! daarbij al optimaal? Maak een inventarisatie van de ontwikkelpunten en een plan met behulp van onze interactieve werkvorm!

In een interactieve werkvorm, aan de hand van een placemat, kun je inventariseren waar je als school staat en heen wilt. De placemat bevat onder andere aspecten als klassenmanagement en didactiek, de HGW-cyclus en het gebruik van ZIEN!, leiderschap en coaching, pedagogisch handelen en mogelijke werkvormen om het sociaal-emotioneel functioneren te versterken. Daarnaast bevat deze ook gerelateerde thema’s als meerbegaafdheid. Het doel is dat je gaat zien hoe alle aspecten van het versterken van het sociaal-emotioneel functioneren met elkaar samenhangen en dat je sturing krijgt bij het kiezen van focus op school- en groepsniveau voor professionalisering.

Lees verder onder de afbeelding.


Graag komen we naar je toe om samen te verkennen hoe je op je school een impuls kunt geven aan het bevorderen van het pedagogisch klimaat en een sociaal veilig klimaat. Ontdek dat je met ZIEN! al heel veel in huis hebt wat nu misschien nog onderbelicht blijft.

Kennismaking

Wil je eerst een korte kennismaking? Kom dan naar het symposium ‘Verder met ParnasSys’ op 18 april in Gouda. In workshop 15 introduceren we de placemat.

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).