Week van de Hoogbegaafdheid Geplaatst op 5 maart 2019

Hoogbegaafde kinderen zouden op school een luilekkerleven leiden en hun ouders mogen zich gelukkig prijzen met een 'succesgarantie' in huis. Deze en nog veel meer misverstanden over hoogbegaafdheid doen de ronde.

Hoogbegaafde kinderen zijn vaak juist erg kwetsbaar en hebben grote behoefte aan begrip en aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis.

9 maart begint de Week van de Hoogbegaafdheid. Het doel van deze week, die dit jaar voor de vierde keer wordt gehouden, is het verspreiden van kennis over hoogbegaafdheid. Het is namelijk belangrijk om te weten wat hoogbegaafdheid is en wat ervoor nodig is om talenten tot ontwikkeling te laten komen, want dat gaat niet vanzelf. 

De belangrijkste behoeften van hoogbegaafde kinderen (en volwassenen) zijn gezien, geaccepteerd en gewaardeerd worden zoals ze zijn en uitgedaagd worden op hun eigen niveau. Personen zijn hierbij veel belangrijker dan materialen, maar de juiste materialen zijn natuurlijk wel goede hulpmiddelen.

In onze mediatheek hebben we veel boeken en materialen te leen die geschikt zijn om in te zetten in het onderwijs aan hoogbegaafde kinderen. In de meeste materialen hebben we aangegeven aan welke 21e eeuwse vaardigheden gewerkt wordt met dat specifieke materiaal, zodat het doelgericht ingezet kan worden.
 

denkenisleuk.jpg stem.jpg gelukkighb.jpg
animatie.jpg overdenken.jpg mindstorms.jpg


Welkom om onze mediatheek en/of catalogus te bezoeken!

Meer nieuws

    • Beleef en bewonder de sterrenhemel

      Kom sterrenkijken! Van 15 tot en met 17 maart vinden de Landelijke Sterrenkijkdagen plaats.

    • Biddag

      De Heere Jezus roept ons op om 'altijd te bidden en niet te vertragen'. Toch nemen we er 13 maart een dag speciaal de tijd voor.

    • Biddag

      Wat zou jij gevraagd hebben als je Salomo was?

    • Projectkoffers lenen met korting

      Profiteer van korting op het lenen van de projectkoffers Elektriciteit, Geluid is overal en Architectuur.

    • Gedichtendag

      Hoe zwaar is taal, wat weegt een woord? ‘Wilt u het halfom of mager?’ ‘Mag ’t ietsjes meer zijn?’ vraagt de slager. ‘Aan een stukje, of in plakjes?’