Vraag 1 april de lerarenbeurs aan 30 maart 2021

Vanaf 1 april om 00.00 uur kun je de lerarenbeurs weer aanvragen. In een kamerbrief is de lijn voor het aanvragen voor een lerarenbeurs voor 2021-2022 uiteengezet. Gewijzigd is dat aanvragen die vorig jaar zijn afgewezen i.v.m. bereiken van het subsidieplafond met voorrang worden behandeld. Daarnaast is de aanvraagtermijn verkort. Benieuwd hoe jij de lerarenbeurs kunt inzetten? 

De Kamerbrief over wijzigingsregeling Lerarenbeurs studiejaar 2021-2022 kun je hier downloaden.

De lerarenbeurs

Ken jij de Lerarenbeurs al? Als je een jaar of langer aan het werk bent kun je de master die je wilt volgen vanuit de Lerarenbeurs bekostigen. Vanaf 1 april 2021 kun je de beurs aanvragen. Maar: wees er snel bij want de toekenning van de beurzen is op volgorde van inschrijving. Een ideale win-win situatie: voor jou en je (aanstaande) werkplek.

Ontdek de masters!

Bij Driestar hogeschool kun je op vier thema's een master volgen. Lees verder voor meer informatie over deze masters. Wil jij weten of de master Passend meesterschap of Leren en innoveren bij je passen? Je ontdekt het op 20 april tijdens de online Q&A over deze masters. Ga in gesprek met de studieleiders en studenten en stel je vragen. Klik hier voor meer informatie en meld je aan! 

Master Passend meesterschap

Wil jij een optimale omgeving creëren waarin de veelzijdigheid van al je leerlingen tot hun recht komt? Bij deze master ontdek jij hoe je bij de kwaliteiten en mogelijkheden van al je leerlingen kunt aansluiten. Echt inclusief onderwijs dus! Klik hier voor meer informatie.

Marieke koos voor de Master Passend meesterschap: “Deze master laat je ervaren wat écht inclusief onderwijs is. En borgt dit zowel voor jou als docent en professional als voor de leerlingen.” Lees hier het hele verhaal van Marieke.

Master Leren en innoveren: Teacher Leader

Wil jij steeds blijven vernieuwen en ontdekken hoe jij je onderwijs beter kunt maken? Bij de master Leren en innoveren ga jij daarmee aan de slag. Draag bij aan de veranderingen in de school en onderzoek nieuwe lesmethoden. Jij inspireert je collega’s om steeds te blijven innoveren. Klik hier voor meer informatie.

Rudi koos voor de Master Leren en innoveren: “Steeds vaker stelde ik de vraag: waarom doen we dit. Door de antwoorden die ik kreeg dacht ik: misschien moet ik zelf maar eens gaan uitzoeken waarom we de dingen doen zoals we ze doen. Het was voor mij de trigger om de master Leren en innoveren te gaan volgen.” Lees hier het hele verhaal van Rudi.

Master Learning and innovation: Christian Education

Ga aan de slag met je visie op christelijk onderwijs. Ontdek hoe wereldwijd naar onderwijs wordt gekeken, hoe dit is ontstaan en verrijk je kennis en vaardigheden samen met masterstudenten uit andere landen. Deze master is Engelstalig en start in september 2022. Klik hier voor meer informatie.

Master Educational Leadership

Ben jij de schoolleider van de toekomst? Ontwikkel jezelf tot een excellente schoolleider met visie voor de snel veranderende omgeving waarin we werken en leven. Draag jij bij aan een optimale leeromgeving voor de leerling en de leerkracht? Klik hier voor meer informatie. 

Contact

Wil je op korte termijn graag meer weten over de masters van Driestar hogeschool? Of ze bij je passen? Of hoe je de Lerarenbeurs kunt inzetten? Neem dan contact op met:

Meer nieuws

    • Webinar Mag ik ook iets zeggen? - een kort verslag

      Tijdens het webinar georganiseerd door Samen zijn wij school (SZWS) op 25 maart jongstleden ging het om de stem van de leerling, de ouder en de leerkracht/docent. Deze Gouden Driehoek zorgt voor een toename van de ouderbetrokkenheid, autonomie bij de leerlingen en geeft leerkrachten meer inzicht in wie de leerling is.

    • Dyslexiewedstrijd 2021 – doe jij ook mee?

      Ook dit jaar hebben we weer een 'dyslexiewedstrijd' voor alle kinderen die bij ons dyslexiebehandeling krijgen. Wie vertelt, knutselt of schrijft er om een originele en leuke manier iets over zijn bijzondere boek? De winnaar krijgt de enige echte dyslexietrofee en een andere mooie prijs. Doe jij mee?

    • L-E-Z-E-N, LEE-ZEN en nu vloeiend!

      Vloeiend lezen; makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe ondersteun je kinderen bij het vloeiend leren lezen? Rita (intern begeleider) en Bart (leerkracht groep 3/4) zien dat de leesachterstanden mede door de lockdown versterkt worden. Hoe kunnen zij (en jij als leerkracht of ib'er) daarmee omgaan?

    • Symposium Het jonge kind ook online een succes

      Inspiratie, ontmoeting en gezelligheid; de vaste ingrediënten van symposium Het jonge kind ontbraken ook dit jaar niet. Zo’n 280 deelnemers volgden op 24 maart dit symposium. Thuis achter de laptop of samen met het onderbouwteam voor het digibord, met wat toegestuurd lekkers binnen handbereik. Samen leerden we meer over problematisch gedrag bij kleuters, een rijke speelleeromgeving, schrijfproblemen en een taalontwikkelingsstoornis. ‘Wat fijn om zo online een mooie dag met elkaar te hebben!’

    • Het Nationaal Programma Onderwijs, wat betekent dat voor jouw school?

      Op 17 februari maakte het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) bekend dat er 8,5 miljard euro beschikbaar komt voor een Nationaal Programma Onderwijs. Op 24 maart ontvingen alle schoolbesturen en schoolleiders een aanvullende brief met meer informatie. In dit bericht werken we voor je uit waar het programma uit bestaat, wat er van de scholen verwacht wordt en hoe Driestar onderwijsadvies je kan helpen.