Vernieuwde toetsinvoer ParnasSys 29 november 2018

ParnasSys heeft een update van het programma geplaatst. Dit heeft gevolgen voor alle scholen die via ParnasSys scores van niet-methodetoetsen invoeren. Ook voor scholen die via een DULT-koppeling in Cito-LOVS de scores invoeren.

Op 28 november heeft ParnasSys een belangrijke update geplaatst. Het invoeren van scores van niet-methodetoetsen is helemaal vernieuwd. Download onderaan dit artikel het nieuwe stappenplan.

afbeelding-1.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Vernieuwde omgeving

Zo is er geen onderscheid meer tussen een het toetsresultaat van de groep of een individueel resultaat. Een belangrijke verbetering (vereenvoudiging) is het invoeren van adaptieve toetsscores. Elke leerkracht kan zelf bepalen welke weergaven er op het scherm getoond worden.

afbeelding-2.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte


Ook bij de Overzichten zijn er aanpassingen gedaan. Zo kun je rechtstreeks vanaf je invoerscherm afdrukken. Via het tabblad Overzichten zijn een paar instellingen om een overzicht op te halen veranderd. Eerst stond er ‘Adaptieve toetsen verbergen?’. Nu staat er ‘Adaptieve toetsen tonen’.

afbeelding-3.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

En ook bij Rapportage zijn aanpassingen gedaan. Via de button Rapportage (rechtsboven) kon je altijd al kiezen voor ‘Niet-methodetoetsen groep’. Nu kan dat nog steeds, maar het resultaat is totaal anders. Zie de afbeelding hieronder.

afbeelding-4.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Meer informatie

Bekijk hier de video over de nieuwe toetsinvoer. Download het stappenplan via onderstaande link. Wil je hier meer van weten? Neem dan contact op met Bert van der Mel. Bekijk hier het aanbod van ParnasSys.

>> Download hier het stappenplan (pdf)

Meer nieuws

    • Relevante thema’s voor buitenlandse studenten

      Hoe stel je vanuit de eigen missie relevante pedagogische thema’s voor buitenlandse studenten aan de orde? En welke moeten dat zijn? Hoe slaag je er in dat het kennis wordt ‘by heart’ die zij straks effectief toepassen in hun onderwijspraktijk in een cultureel afwijkende context? Dat zijn, in het kort, de vragen waarmee het onderzoekcentrum in 2016 gestart is met als opdracht -maar ook met de ambitie – om in de loop van 2020 een Engelstalige Pedagogische Canon te presenteren.

    • Volg gratis ‘leerlijn’ in de nieuwe PETE app

      Wil jij in zes weken weer up-to-date zijn en geïnspireerd worden op een thema als Ouderbetrokkenheid of ADHD in de klas? Je kunt je aanmelden voor een traject in de app PETE van Driestar onderwijsadvies. Er is nu een beperkt aantal gratis accounts beschikbaar.

    • Cantatedienst 'Christ lag in Todesbanden': Cantate 4 van Bach op 1 februari

      Op zaterdag 1 februari 2020 zal er om 16.00 uur in de Sint-Janskerk te Gouda de jaarlijkse cantatedienst worden gehouden. Cantate ‘Christ lag in Todesbanden’ BWV 4 staat centraal, gezongen door het projectkoor van Driestar hogeschool onder leiding van Mariëlle Heidekamp.

    • Zien! Experttrajecten voorjaar 2020

      Ook dit voorjaar zijn er weer meerdere experttrajecten, waarin we met ib’ers en gedragsspecialisten aan de slag gaan meer te leren over Zien! en hoe je je team kunt begeleiden bij de implementatie van Zien!.

    • De eerste leerling van Piet Kuyt

      In dit jubileumjaar delen we graag mooie verhalen. Neem nu onderstaand verhaal van dhr. Ruissen, één van de eerste leerlingen van Piet Kuyt. Lees zijn verhaal en ontdek hoe het de eerste jaren op de Driestar (en in oorlogstijd) er aan toe ging.