Vernieuwde toetsinvoer ParnasSys 29 november 2018

ParnasSys heeft een update van het programma geplaatst. Dit heeft gevolgen voor alle scholen die via ParnasSys scores van niet-methodetoetsen invoeren. Ook voor scholen die via een DULT-koppeling in Cito-LOVS de scores invoeren.

Op 28 november heeft ParnasSys een belangrijke update geplaatst. Het invoeren van scores van niet-methodetoetsen is helemaal vernieuwd. Download onderaan dit artikel het nieuwe stappenplan.

afbeelding-1.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Vernieuwde omgeving

Zo is er geen onderscheid meer tussen een het toetsresultaat van de groep of een individueel resultaat. Een belangrijke verbetering (vereenvoudiging) is het invoeren van adaptieve toetsscores. Elke leerkracht kan zelf bepalen welke weergaven er op het scherm getoond worden.

afbeelding-2.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte


Ook bij de Overzichten zijn er aanpassingen gedaan. Zo kun je rechtstreeks vanaf je invoerscherm afdrukken. Via het tabblad Overzichten zijn een paar instellingen om een overzicht op te halen veranderd. Eerst stond er ‘Adaptieve toetsen verbergen?’. Nu staat er ‘Adaptieve toetsen tonen’.

afbeelding-3.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

En ook bij Rapportage zijn aanpassingen gedaan. Via de button Rapportage (rechtsboven) kon je altijd al kiezen voor ‘Niet-methodetoetsen groep’. Nu kan dat nog steeds, maar het resultaat is totaal anders. Zie de afbeelding hieronder.

afbeelding-4.png

Klik op de afbeelding voor een volledige grootte

Meer informatie

Bekijk hier de video over de nieuwe toetsinvoer. Download het stappenplan via onderstaande link. Wil je hier meer van weten? Neem dan contact op met Bert van der Mel. Bekijk hier het aanbod van ParnasSys.

>> Download hier het stappenplan (pdf)

Meer nieuws

    • Gratis online training 'Mediawijsheid op school'

      Volg op 14 april de gratis online training ‘Mediawijsheid op school’ over vorming en weerbaarheid van leerlingen. Meld je aan op onze website.

    • Help, volgend schooljaar heb ik een dyslect in mijn klas!

      “Help, volgend schooljaar heb ik een dyslect in mijn klas!” zegt u wellicht niet tegen uw collega’s, maar kunt u wel denken. In Nederland is 3 tot 5 procent van de leerlingen dyslectisch. De kans dat u 1 of meerdere leerlingen met dyslexie in de klas heeft, is dus erg groot. Maar hoe kunt u een kind met dyslexie het beste ondersteunen en wat is officieel toegestaan? De volgende cursusavond zal u daar meer informatie over geven.

    • Het coronavirus: update

      Driestar educatief volgt de ontwikkelingen rond het coronavirus op de voet en neemt passende maatregelen als dat nodig is. Wij hanteren de richtlijnen van het RIVM, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de GGD.

    • Rekenen met kleuters

      Jonge kinderen zijn spelenderwijs bezig om grip te krijgen op de wereld om hen heen. Rekenen/wiskunde zit verborgen in alledaagse activiteiten en in spel. Dat biedt de hele dag kansen om met rekenen bezig te zijn! Hoe is het met jullie rekenonderwijs in de onderbouw?

    • Boeken ter ere van ons jubileumjaar

      het magazine over Driestar 75 en recent de verhalenbundel. Daarnaast hebben we ook een speciale jubileumactie voor het boek 'Bidden met de schrift'. Bestel de boeken eenvoudig in onze webwinkel!