Symposium Kind en geloof 2022 24 juni 2022

Evangeliestek organiseert het symposium ‘Als ze maar gelukkig zijn?!’ – Hoopvol opvoeden in een seculiere samenleving. Voor alle ouders, ambtsdragers, leidinggevenden en leerkrachten die betrokken zijn op kinderen. Ben jij er 30 september ook bij?

Als ze maar gelukkig zijn?!

Onze kinderen groeien op in een samenleving waarin alles leuk moet zijn. Kinderen van nu vullen hun vrije tijd met heel veel leuke dingen, hebben veel speelgoed en kunnen op sociale media voortdurend worden geëntertaind. Genieten is het hoogste doel geworden. Wat kinderen doen, moet wel leuk zijn.

Maar het is een tijdgeest die in een aantal fundamentele opzichten haaks staat op de Bijbelse boodschap. Op welke manier kunnen we de aandacht van onze kinderen richten op de Toekomst? Kunnen we hen leren wat het inhoudt om een kruisdragende pelgrim te zijn? Kunnen we hen op kinderniveau voorhouden hoe bekering en berouw er in hun leven uitziet? 

Hoofdlezingen en workshops

Tijdens het symposium zullen er twee hoofdlezingen (door Christine Stam – van Gent en Ds. A. Th. van Olst) en twee workshopsrondes gehouden worden, waarbij gekozen kan worden uit 14 verschillende workshops. Naast de lezing en de workshops is er voldoende tijd voor ontmoetingen en het uitwisselen van ervaringen.

Dit symposium wordt mede ondersteund door Driestar hogeschool, Bond van de Hervormde Zondagsscholen en de Theologische Universiteit Apeldoorn.

>> Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden voor dit symposium.

Meer nieuws

    • Symposium over een goede begeleidingslijn voor hoogbegaafde leerlingen

      Op 10 januari 2024 vindt het symposium Hoogbegaafdheid 2024 plaats. Samen met zeven andere organisaties bereidt Driestar onderwijsadvies dit symposium voor met als thema: ‘Een doorgaande lijn in de begeleiding van de HB-leerling’. Je kunt je nu inschrijven!

    • Maak kennis met het lectoraat Herbergzaam Onderwijs

      Het lectoraat Herbergzaam Onderwijs dankt zijn naam aan de term ‘Herbergzame school’ in het boek Gidsen (hfdst. 9). Binnen dit lectoraat vormen we (leer)gemeenschappen, waarin deelnemers met elkaar onderzoeken en in hun praktijken uitproberen hoe we onderwijs en ondersteuning kunnen bieden aan al onze kinderen.

    • Kunst en cultuur in het (godsdienst)onderwijs

      Vind je het mooi om met je klas bezig te zijn rond de Bijbel, maar zoek je naast de vertrouwde Bijbelvertelling of dagopening ook naar andere manieren om kinderen en jongeren in aanraking te brengen met Bijbelverhalen en kernzaken van het christelijke geloof?

    • Lezing: Hoe breng je de Bijbelse boodschap dicht bij de belevingswereld van kinderen?

      Elke ochtend is het een van de eerste dingen die je met de leerlingen doet. Je vertelt ze een verhaal uit de Bijbel. Je doet je best om de Bijbelse boodschap dicht bij het leven en de belevingswereld van kinderen te brengen. Maar hoe doe je dat?

    • Nieuw webinar: Dialogisch spelen en leren rond Bijbelse bronverhalen

      Op dinsdag 12 december organiseert het onderzoekscentrum van Driestar educatief samen met het PC GVO een webinar met de titel ‘Dialogisch spelen en leren rond Bijbelse bronverhalen’.