Symposium Kind en Geloof Geplaatst op 19 juni 2017

Welkom op het symposium ‘Van hart tot hart...’ dat op 6 oktober 2017 georganiseerd wordt in Gouda. Het symposium gaat over het brengen van Gods Woord bij het kinderhart door luisteren, spreken, zingen en bidden. Het is bedoeld voor leerkrachten, ouders en ambtsdragers.

Wiebelende kinderen, luisterende kinderen, dwalende blikken, hier en daar een zucht of herkenning… Je wilt zo veel vertellen, maar wat is het moeilijk om het niveau van het kind te pakken en zijn hart echt te bereiken met de hoogten en diepten van het christelijke geloof.
 
Hoe breng je Gods Woord dicht bij het kinderhart? Hoe spreek je met een kind over God en hoe mag het dat zelf doen? Hoe luister je samen naar Gods woorden? Welke liederen over God leer je hen aan? Vragen die iedere leidinggevende, ouder, leerkracht en ambtsdrager kan stellen. Vragen die niet vrijblijvend zijn, omdat het om de zielen van kinderen gaat. Deze thema’s vragen om gebed én grondige bezinning. Daarom organiseert Evangeliestek samen met Driestar hogeschool, de Theologische Universiteit Apeldoorn en de Bond Hervormde Zondagsscholen D.V. op vrijdag 6 oktober voor de tweede keer een symposium over ‘Kind en geloof’. Dr. M. Klaassen en drs. L. Snoek zullen de hoofdlezingen verzorgen. Het symposium duurt van 15.30 tot 20.30 uur en vindt plaats in het gebouw van Driestar educatief in Gouda. Ook is het mogelijk om een deel van het symposium bij te wonen. 

Voor meer informatie over de lezingen en de workshops en voor aanmelden kun je terecht op de website van Evangeliestek: www.evangeliestek.nl/symposium

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).