Scholingsmogelijkheden voor leerlijnen jonge kind 3 juli 2019

Werk je met Leer- en ontwikkelingslijnen jonge kind (4-7 jaar) in je school, dan is het belangrijk dat je hiermee goed uit de voeten kunt. Daarom is er speciaal voor ib’ers en bouwcoördinatoren een verdiepingscursus. Zijn er nieuwe collega’s op jullie school? Tijdens een korte cursus kunnen we deze leerkrachten ook leren werken met de leerlijnen.

Verdiepingsscholing voor ib’ers en bouwcoördinatoren 

Op de school waar je interne begeleider of bouwcoördinator bent, is gekozen voor het Leer- en ontwikkelingslijnen jonge kind (4-7 jaar) in Parnassys om kleuters te volgen in hun ontwikkeling en je aanbod te plannen. Je wilt de leerkrachten van de groepen 1 en 2 hierbij optimaal begeleiden? Dan is deze cursus iets voor jou! 

Binnen de ParnasSys Academie organiseren we in het schooljaar 2019/2020 twee studiebijeenkomsten rondom het werken met Leerlijnen jonge kind voor intern begeleiders en bouwcoördinatoren. In twee middagen leer je de leerkrachten van groep 1 en 2 optimaal begeleiden bij het werken met de leerlijnen. 

>> Meld je aan voor de bijeenkomsten op 1 oktober en 16 januari in Amersfoort 

>> Meld je aan voor de bijeenkomsten op 10 oktober en 14 januari in Gouda 

Studiemiddagen voor starters 

Ben je nieuw op een school of ga je in de onderbouw werken en zijn de Leer- en ontwikkelingslijnen jonge kind (4-7 jaar) in ParnasSys nieuw voor je? Het is belangrijk dat je weet hoe je ermee moet werken. Tijdens twee studiemiddagen nemen we alle stappen met je door, van observeren en het kiezen van je aanbod tot het volgen van de ontwikkeling.  

De cursus zal bij voldoende aanmeldingen plaatsvinden in Gouda, om 18 september en 29 januari (2020) van 13:30-:16:00. Heb je interesse in deze cursus? Meld je dan aan bij mevrouw H. (Hetty) Berkhout via e-mail.   

Verdiepingsaanbod voor het team 

Wil je een verdiepingsslag maken met alle collega’s die betrokken zijn bij het onderwijs aan kleuters? Ook dan kunnen onze onderwijsadviseurs je daarbij van dienst zijn. We begeleiden je graag vanuit Driestar onderwijsadvies, zie onze website voor het aanbod. In de afbeelding hieronder zie je de verschillende thema’s waarop we je begeleiding kunnen bieden.  

leerlijnen.jpg

Meer nieuws

    • Aanpassing criteria voor vergoede dyslexiezorg

      Nu de leerlingen de helft van de tijd naar school gaan, betekent dit niet dat de ‘normale’ situatie van voor de sluiting van de scholen door de corona-maatregelen weer terug is. Als we de huidige criteria voor vergoede dyslexiezorg blijven hanteren, kan een leerling zeer waarschijnlijk niet aangemeld worden omdat het criterium ‘ernst’ niet voldoende kan worden onderbouwd. In dit bericht lees je hier meer over én een voorstel van Driestar educatief.

    • Verder met Engels: cursussen voor beginners en gevorderden

      Wil jij graag beter worden in Engels? Welk niveau je ook hebt, we hebben een cursus die aansluit bij jouw behoeften. Onze cursussen worden gegeven in Gouda en Amersfoort. Welke cursus past bij jou?

    • Ouderbetrokkenheid bij de dyslexiebehandeling

      Het onderzoekscentrum van Driestar educatief heeft onderzoek gedaan naar de meerwaarde van de begeleiding die dyslexiebehandelaren gaven aan ouders. De begeleiding vond plaats aan de hand van een kijkwijzer met aandachtspunten die in de literatuur als belangrijke elementen van de interactie tussen ouder en kind worden genoemd.

    • Tijdelijk extra leerkracht nodig?

      Er ontstaat langzaam weer perspectief in deze coronatijd. Basisscholen en ook middelbare scholen openen langzaam de deuren weer. De afgelopen tijd is meer dan ooit gebleken dat onderwijs een vitale sector is voor onze samenleving. Al een tijd heeft het onderwijs last van personeelstekort. Driestar onderwijsadvies biedt scholen graag ondersteuning door aanbod van interim-leerkrachten.

    • Het nieuwe nascholingsaanbod staat online!

      Verder leren: welke stap ga jij zetten? Als leraar ben je je leven lang gericht op leren, niet alleen voor je leerlingen maar ook voor jezelf. Jouw nascholing komt ten goede aan de kinderen in je klas, en aan je collega’s in je team.