Rekentoets? Rekenvak zelf vraagt om aandacht 3 februari 2015

Ga weer het gesprek aan over de inhoud van het vak rekenen, reageert onderwijsadviseur J.J.G (Jeroen) van Rumpt op de discussie over de rekentoets.

Vorige week is veel gesproken over de rekentoets. Een gedrocht, een afrekentoets, geheim gegoochel of een terecht onderdeel van het examen: voor- en tegenstanders namen duidelijk positie in. Maar zouden we het niet over ons rekenonderwijs moeten hebben, in plaats van over de rekentoets?

In het Reformatorisch Dagblad reageerde J.J.G. (Jeroen) van Rumpt op de discussie over de rekentoets. Naast onderwijsadviseur voor Driestar onderwijsadvies is hij docent rekenen op onze pabo. Het artikel is hier terug te lezen. 

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.