Prins Maurits Scholengemeenschap wint Mediawijsheidschallenge 2022 29 juni 2022

Welke klas mag zich de meest mediawijze klas van 2022 noemen? Deze vraag stond centraal op de finaledag van de mediawijsheidschallenge, op dinsdag 21 juni in Apeldoorn.



Finale mediawijsheidschallenge

Op die dag streden klas M1c van de Christelijke Scholengemeenschap Prins Maurits en de groepen acht van De Wittenberg uit Scherpenzeel en de Willem Farelschool uit Hoevelaken om de wisselbeker en de eer van de titel. De drie klassen waren als finalist uit de bus gekomen na de lessen van de mediawijsheidschallenge, die in november en december plaatsvonden voor brugklassen en groepen acht. Bijna veertig klassen deden mee aan deze challenge, die jaarlijks door Driestar onderwijsadvies wordt georganiseerd.

Leerlingen maken eigen krant

De finaledag vond dinsdag plaats bij Erdee Media Groep in Apeldoorn. De leerlingen van de drie klassen konden punten verdienen met het maken van vlogs, het presenteren van een journaal, het spelen van een quiz, het maken van een krant, en het houden van een interview. Klik hier voor een impressie van de zelfgemaakte krantenpagina.

Meest Mediawijze Klas van 2022

Een strenge jury keek gedurende de dag naar de prestaties van de leerlingen van groep acht en klas één. De scholen bleken aan elkaar gewaagd en het spande erom wie zou winnen. Uiteindelijk ging de Prins Maurits er met de wisselbeker van door. Zij scoorden totaal elf punten. De Willem Farelschool werd tweede met tien punten en De Wittenberg verzamelde negen punten. De uitgelaten brugklassers van de Prins Maurits namen luid joelend hun trofee in ontvangst. Voor altijd mogen zij zich de Meest Mediawijze Klas van 2022 noemen.

Volgend jaar ook met jouw groep acht of brugklas meedoen aan de challenge? Geef je op via mediawijsheidschallenge@driestar-educatief.nl.

Meer nieuws

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw".