Post-hbo-opleiding Jonge kind start september 2020 6 februari 2020

In januari kregen de huidige studenten van de post-hbo-opleiding Jonge kind hun diploma. Hun mooie opleidingstraject sloten we feestelijk af met interessante eindpresentaties. Lees meer over deze opleiding in dit bericht. We gaan in september namelijk gegarandeerd weer van start!

Jeannette Veerman, specialist Jonge kind, deed deze opleiding in 2019-2020: “De opdrachten die ik heb gedaan, de bijeenkomsten en de bijscholing rondom invoeren van het observatiesysteem, maakten mij een andere juf. Veel meer dan voorheen weet ik wat het jonge kind is en welke onderwijsbehoefte deze kleuters hebben. Ik weet zeker dat het ook zichtbaar is in mijn klas nu ik aan het eind van mijn opleiding ben gekomen.
 
Deze studie is voor mijn persoonlijke ontwikkeling een leerproces geweest. Ik ben van nature een doener, maar ik heb nu ook geleerd om de rust te nemen en te reflecteren op handelen. Soms zat ik achter mijn laptop, baalde ik dat ik een poos ‘niets’ had gedaan. Intussen had ik natuurlijk heel veel op een rijtje gezet. Zo heb ik onder andere een goede visie op onderwijs aan het jonge kind en mijn eigen onderwijsstijl ontwikkeld.”

Word ook jij specialist jonge kind?

De post-hbo-opleiding Jonge kind start weer in het nieuwe cursusjaar omdat we zien dat dit voor veel leerkrachten in de onderbouw nog van meerwaarde kan zijn. We stellen dit jaar geen minimum aantal deelnemers.
 
We zijn trots op onze praktijkgerichte opleiding met een sterke theoretische onderbouwing. Door deze opleiding te volgen groei jij in anderhalf jaar uit tot specialist Jonge kind. Tijdens de opleiding staat jouw handelen in de klas en de context van jouw school centraal. Onderwerpen die in deze opleiding aan bod komen zijn onder andere groepsmanagement, de diverse ontwikkelingslijnen, executieve functies en identiteit.
 
Kijk op onze website voor de data en informatie en schrijf je snel in!
20200116_133828.png
diplomajongekind.png

Meer nieuws

    • Hoe verloopt de overdracht van dyslexiebehandeling naar de klas?

      Kinderen met dyslexie hebben baat bij dyslexiezorg door een erkende behandelaar. Terug in de klas kunnen ze het geleerde in praktijk brengen bij het lezen en spelling. Maar lukt dat ook? En zijn leerkrachten in staat de methodiek van de behandeling toe te passen in hun lessen?

    • Wat doe je als de methode Taal actief van te hoog niveau is voor sommige leerlingen?

      Remco zit in groep 7 en heeft niet zo’n taalknobbel. Hij zal straks een mooi beroep krijgen waarbij hij met zijn handen zal gaan werken. De inschatting is dat hij zal instromen in vmbo-basis. De leerstof van Taal actief is voor Remco regelmatig een te stevige kluif. Maar wat kan je als leerkracht op een verantwoorde manier schrappen? En mag je Remco ook minder taalleerstof aanbieden?

    • Een nieuwe Bijbeltoets voor het primair onderwijs, maar waarom?

      Er is een Bijbeltoets ontwikkeld voor het primair onderwijs. Wat houdt die toets in, wordt er niet al teveel getoetst in het onderwijs, en wat kunnen scholen met de uitkomst? Lees de antwoorden op deze vragen in het interview met Chiel Noort, schoolleider en ontwikkelaar van de Bijbeltoets.

    • De methode Wonderlijk gemaakt onder de loep

      ‘Wonderlijk gemaakt’ is een methode seksuele vorming voor het christelijk en reformatorisch basisonderwijs. In de afgelopen maanden heeft het onderzoekscentrum van Driestar educatief onderzoek naar deze methode gedaan.

    • Workshop: schurend contact tussen school en ouders

      School en ouders willen het liefst goed samenwerken in het belang van leerlingen. Of je nou schoolleider bent, docent of ouder, het is nooit fijn als er ruzie is. Toch schuurt het soms en ontstaan er conflicten. Hoe ga je daarmee om? Dat leer je in deze workshop.