ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs 4 december 2018

ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

Samenwerking

Kinderopvangcentra en onderwijsorganisaties leven niet langer in gescheiden werelden. Ze vormen waardevolle partners bij de ontwikkeling van kinderen. Dat leidt op steeds meer plekken tot toenadering en samenwerking. Een geweldige ontwikkeling, vinden ParnasSys en Konnect. Daarom slaan zij de handen ineen en maken kennisdeling, overdrachten en samenwerking tussen kinderopvangcentra en basisscholen prettig en eenvoudig.

Eenheid

De twee marktleiders knopen, simpel gezegd, hun systemen aan elkaar. Hierdoor doorbreken ze alle digitale barrières tussen kinderopvang en school. “Professionals in de kinderopvang leggen met Konnect de activiteiten en ontwikkelingen van een kind vast”, legt Peter Baars, directeur van Konnect, uit. “Op basis van de ontwikkelingslijnen van kennispartner Stichting Driestar educatief volg je de ontwikkeling van ieder kind. Waar liggen uitdagingen? Waar blinkt het in uit? Welke speciale behoeften heeft het kind? Dit deel je vervolgens met één druk op de knop met de basisschool”

Ontwikkelingslijn

Deze digitale overdracht voorkomt verlies van kennis, scheelt veel tijd en geeft beter inzicht in de kwaliteiten van een kind. En vooral dat laatste is de grote waarde van de samenwerking. Nick Leidelmeijer, portfoliomanager bij ParnasSys: “Een kind komt terecht op een basisschool die goed weet wat hij of zij nodig heeft. De ontwikkelingslijn wordt niet meer onderbroken en talenten kunnen beter worden benut. Daar draait het uiteindelijk om.”

Gegevensbeveiliging

Het volgen, vastleggen en delen van de ontwikkeling van kinderen vraagt om zeer zorgvuldige omgang met (privacygevoelige) gegevens. “De gegevens van ieder kind zijn geborgd in een beveiligd dossier, die voldoet aan alle actuele wet- en regelgeving”, aldus Peter. “Bovendien vervullen ouders een regierol bij de overdracht van gegevens tussen opvang en school. Zij bepalen altijd zelf of zij informatie delen met de school.”

Krachten bundelen

Het partnerschap tussen ParnasSys en Konnect faciliteert én symboliseert de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs. Nick: “Onze kwaliteit is het ondersteunen van basisscholen en voor Konnect is dat het ondersteunen van kinderopvangcentra. Door niet zelf het wiel uit te vinden, maar samen te werken, profiteren we van elkaars kennis en kwaliteiten. Met een mooie, praktische oplossing voor kinderopvang- en onderwijsorganisaties als resultaat.”

Contactgegevens:

ParnasSys: relatiebeheer@parnassys.nl
Konnect: https://konnect.nl/contact/
ParnasSys Academie: Hetty Berkhout, h.berkhout@parnassys-academie.nl | 06-26764944
 
Voor meer informatie over de ontwikkelingslijnen van Driestar educatief en de bijbehorende implementatie, zie: https://www.driestar-educatief.nl/advies-en-begeleiding/primair-onderwijs/parnassys/ontwikkelings-en-leerlijnen-0-7-jaar/ontwikkelingslijnen-0-4-jaar

Informatie over het kindvolgsysteem van Konnect is te vinden op: https://konnect.nl/kindvolgsysteem/

Meer informatie over ParnasSys, het meestgebruikte leerlingvolgsysteem in het basisonderwijs, zie www.parnassys.nl.
 

Meer nieuws

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw".