ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs Geplaatst op 4 december 2018

ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

Samenwerking

Kinderopvangcentra en onderwijsorganisaties leven niet langer in gescheiden werelden. Ze vormen waardevolle partners bij de ontwikkeling van kinderen. Dat leidt op steeds meer plekken tot toenadering en samenwerking. Een geweldige ontwikkeling, vinden ParnasSys en Konnect. Daarom slaan zij de handen ineen en maken kennisdeling, overdrachten en samenwerking tussen kinderopvangcentra en basisscholen prettig en eenvoudig.

Eenheid

De twee marktleiders knopen, simpel gezegd, hun systemen aan elkaar. Hierdoor doorbreken ze alle digitale barrières tussen kinderopvang en school. “Professionals in de kinderopvang leggen met Konnect de activiteiten en ontwikkelingen van een kind vast”, legt Peter Baars, directeur van Konnect, uit. “Op basis van de ontwikkelingslijnen van kennispartner Stichting Driestar educatief volg je de ontwikkeling van ieder kind. Waar liggen uitdagingen? Waar blinkt het in uit? Welke speciale behoeften heeft het kind? Dit deel je vervolgens met één druk op de knop met de basisschool”

Ontwikkelingslijn

Deze digitale overdracht voorkomt verlies van kennis, scheelt veel tijd en geeft beter inzicht in de kwaliteiten van een kind. En vooral dat laatste is de grote waarde van de samenwerking. Nick Leidelmeijer, portfoliomanager bij ParnasSys: “Een kind komt terecht op een basisschool die goed weet wat hij of zij nodig heeft. De ontwikkelingslijn wordt niet meer onderbroken en talenten kunnen beter worden benut. Daar draait het uiteindelijk om.”

Gegevensbeveiliging

Het volgen, vastleggen en delen van de ontwikkeling van kinderen vraagt om zeer zorgvuldige omgang met (privacygevoelige) gegevens. “De gegevens van ieder kind zijn geborgd in een beveiligd dossier, die voldoet aan alle actuele wet- en regelgeving”, aldus Peter. “Bovendien vervullen ouders een regierol bij de overdracht van gegevens tussen opvang en school. Zij bepalen altijd zelf of zij informatie delen met de school.”

Krachten bundelen

Het partnerschap tussen ParnasSys en Konnect faciliteert én symboliseert de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs. Nick: “Onze kwaliteit is het ondersteunen van basisscholen en voor Konnect is dat het ondersteunen van kinderopvangcentra. Door niet zelf het wiel uit te vinden, maar samen te werken, profiteren we van elkaars kennis en kwaliteiten. Met een mooie, praktische oplossing voor kinderopvang- en onderwijsorganisaties als resultaat.”

Contactgegevens:

ParnasSys: relatiebeheer@parnassys.nl
Konnect: https://konnect.nl/contact/
ParnasSys Academie: Hetty Berkhout, h.berkhout@parnassys-academie.nl | 06-26764944
 
Voor meer informatie over de ontwikkelingslijnen van Driestar educatief en de bijbehorende implementatie, zie: https://www.driestar-educatief.nl/advies-en-begeleiding/primair-onderwijs/parnassys/ontwikkelings-en-leerlijnen-0-7-jaar/ontwikkelingslijnen-0-4-jaar

Informatie over het kindvolgsysteem van Konnect is te vinden op: https://konnect.nl/kindvolgsysteem/

Meer informatie over ParnasSys, het meestgebruikte leerlingvolgsysteem in het basisonderwijs, zie www.parnassys.nl.
 

Meer nieuws

    • Inschrijving geopend voor ib-opleiding 2019-2020

      Je bent al langere tijd intern begeleider op jouw school. Of je bent nog maar net begonnen met deze prachtige taak binnen je school. Dan hebben wij voor jou een interessant eenjarige Post-Hbo ib-opleiding! Je kunt je nu inschrijven voor het cursusjaar 2019-2020

    • Terugblik symposium Het jonge kind 2019

      Meer dan 200 leerkrachten, ib’ers en teamleiders uit de onderbouw bezochten op 6 februari het symposium Het jonge kind. Dit jaar was Bea Pompert te gast met haar lezing ‘Spelend leren? Liever niet!’. Een korte terugblik op deze inspirerende dag die door de deelnemers werd gewaardeerd met een 8,6!

    • En dan ben je leraar

      Ken jij iemand die ook geknipt is voor het onderwijs? Attendeer hem of haar op de nieuwe campagne Uurtje voor de klas!

    • Zien! leerlingvragenlijst 1-16 vernieuwd

      De leerlingvragenlijst Leer- en leefklimaat voor so/vso en groep 1-4 is vernieuwd. De stellingen zijn tekstueel gewijzigd en er zijn een aantal stellingen toegevoegd. Ook is er bij elke stelling een picto-versie ontwikkeld, speciaal voor leerlingen met een laag taalbegrip.

    • Zien! Experttrajecten voorjaar 2019

      Ook dit voorjaar zijn er weer meerdere experttrajecten, waarin we met ib’ers en gedragsspecialisten aan de slag gaan meer te leren over Zien! en hoe je je team kunt begeleiden bij de implementatie van Zien!.