ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs Geplaatst op 4 december 2018

ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

Samenwerking

Kinderopvangcentra en onderwijsorganisaties leven niet langer in gescheiden werelden. Ze vormen waardevolle partners bij de ontwikkeling van kinderen. Dat leidt op steeds meer plekken tot toenadering en samenwerking. Een geweldige ontwikkeling, vinden ParnasSys en Konnect. Daarom slaan zij de handen ineen en maken kennisdeling, overdrachten en samenwerking tussen kinderopvangcentra en basisscholen prettig en eenvoudig.

Eenheid

De twee marktleiders knopen, simpel gezegd, hun systemen aan elkaar. Hierdoor doorbreken ze alle digitale barrières tussen kinderopvang en school. “Professionals in de kinderopvang leggen met Konnect de activiteiten en ontwikkelingen van een kind vast”, legt Peter Baars, directeur van Konnect, uit. “Op basis van de ontwikkelingslijnen van kennispartner Stichting Driestar educatief volg je de ontwikkeling van ieder kind. Waar liggen uitdagingen? Waar blinkt het in uit? Welke speciale behoeften heeft het kind? Dit deel je vervolgens met één druk op de knop met de basisschool”

Ontwikkelingslijn

Deze digitale overdracht voorkomt verlies van kennis, scheelt veel tijd en geeft beter inzicht in de kwaliteiten van een kind. En vooral dat laatste is de grote waarde van de samenwerking. Nick Leidelmeijer, portfoliomanager bij ParnasSys: “Een kind komt terecht op een basisschool die goed weet wat hij of zij nodig heeft. De ontwikkelingslijn wordt niet meer onderbroken en talenten kunnen beter worden benut. Daar draait het uiteindelijk om.”

Gegevensbeveiliging

Het volgen, vastleggen en delen van de ontwikkeling van kinderen vraagt om zeer zorgvuldige omgang met (privacygevoelige) gegevens. “De gegevens van ieder kind zijn geborgd in een beveiligd dossier, die voldoet aan alle actuele wet- en regelgeving”, aldus Peter. “Bovendien vervullen ouders een regierol bij de overdracht van gegevens tussen opvang en school. Zij bepalen altijd zelf of zij informatie delen met de school.”

Krachten bundelen

Het partnerschap tussen ParnasSys en Konnect faciliteert én symboliseert de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs. Nick: “Onze kwaliteit is het ondersteunen van basisscholen en voor Konnect is dat het ondersteunen van kinderopvangcentra. Door niet zelf het wiel uit te vinden, maar samen te werken, profiteren we van elkaars kennis en kwaliteiten. Met een mooie, praktische oplossing voor kinderopvang- en onderwijsorganisaties als resultaat.”

Contactgegevens:

ParnasSys: relatiebeheer@parnassys.nl
Konnect: https://konnect.nl/contact/
ParnasSys Academie: Hetty Berkhout, h.berkhout@parnassys-academie.nl | 06-26764944
 
Voor meer informatie over de ontwikkelingslijnen van Driestar educatief en de bijbehorende implementatie, zie: https://www.driestar-educatief.nl/advies-en-begeleiding/primair-onderwijs/parnassys/ontwikkelings-en-leerlijnen-0-7-jaar/ontwikkelingslijnen-0-4-jaar

Informatie over het kindvolgsysteem van Konnect is te vinden op: https://konnect.nl/kindvolgsysteem/

Meer informatie over ParnasSys, het meestgebruikte leerlingvolgsysteem in het basisonderwijs, zie www.parnassys.nl.
 

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).

    • Handtekening overname CPS door Driestar educatief gezet

      28 november 2018 vond de officiële overname van CPS door Driestar educatief plaats. In Amersfoort zetten Jan Telgen (bestuurder), Rens Rottier en Robert Zoutendijk (bestuurders Driestar educatief) hun handtekening onder de notariële akte.