Overstappen van Integraal naar ParnasSys | WMK 28 maart 2018

Als je Integraal gebruikt voor het vormgeven van kwaliteitszorg, is er in jouw ParnasSys-omgeving inmiddels de nieuwe optie ParnasSys | WMK. Vanaf 1 augustus wordt Integraal bevroren. Daarom raden wij aan om de resterende maanden van dit schooljaar te experimenteren met ParnasSys | WMK. We helpen je graag met de overstap tijdens onze gratis regiobijeenkomsten!

De ParnasSys Academie van Driestar onderwijsadvies organiseert gratis regiobijeenkomsten voor ParnasSys-gebruikers die overstappen van Integraal naar ParnasSys | WMK. Tijdens deze bijeenkomsten staan de volgende onderwerpen centraal:

  • Er is aandacht voor de manier van denken en werken rondom kwaliteitszorg. Met Integraal heb je gewerkt aan kwaliteitszorg volgens de zogenaamde Rijnlandse principes; het voeren van een professionele dialoog met leraren, de waardering voor vakmanschap en andere waarden dan alleen opbrengsten. Met andere woorden: het bouwen aan een kwaliteitscultuur met aandacht voor ontwikkeling op de lange termijn. Dat is een manier van denken en werken die ook met het instrument ParnasSys | WMK mogelijk is! Wij ondersteunen je in het concreet maken van die uitdaging.
  • We bieden je een concrete kwaliteitscyclus waarin vragenlijsten en tevredenheidspeilingen gepland zijn, zoals dat ook bij Integraal het geval was. Deze zijn gericht op het verzamelen van input bij diverse belanghebbenden (of: stakeholders, zo je wilt) voor de nieuwe schoolplanperiode vanaf 2019.
  • We denken na over een ontwerp van een implementatieplan voor het gebruik van ParnasSys | WMK als kwaliteitszorgmodule. Eerst wat eerst moet en daarna wat later kan. We adviseren je wat in jouw situatie het best is op basis van jouw huidige gebruik van Integraal.

Module Mijn schoolplan

Het gebruik van ParnasSys | WMK krijgt nog meer betekenis als je dit koppelt aan het gebruik van de module Mijn schoolplan. Daarmee ontstaat een koppeling tussen speerpunten die binnen ParnasSys | WMK verzameld worden en de tekst voor het schoolplan met het strategische beleid van de school. Vervolgens kies je in de module Mijn schoolplan waar deze speerpunten weggezet worden in jaarplannen. Je maakt daar zelf keuzes in, zodat het instrument jouw schoolontwikkeling volgt. Zo houd je overzicht op jouw schoolontwikkeling achter één inlog. Dan hebben we het nog niet gehad over het verbeterde gebruiksgemak van ParnasSys | WMK ten opzichte van wat je gewend was in Integraal. Een goed voorbeeld daarvan is het aanpassen en versturen van vragenlijsten. Dat laten we graag aan je zien, naast de andere voordelen die ParnasSys | WMK kent in vergelijking met Integraal.

Regiobijeenkomsten

Meer weten? Kom dan naar één van onze acht regiobijeenkomsten!

Meer nieuws

    • Cursus of post-hbo-opleiding: wat wordt jouw volgende stap?

      Als onderwijsprofessional ben je je leven lang gericht op leren, ook voor jezelf. Je wilt groeien als professional en dat gaat het beste als jouw persoonlijke groei, vaardigheden en kennis gecombineerd worden.

    • Online informatiebijeenkomst Taal actief 5 voor de christelijke school

      Van de veel gebruikte taalmethode Taal actief komt er een nieuwe versie; namelijk versie 5. Net zoals bij de huidige versie van Taal actief 4 is Taal actief 5 aangepast voor de christelijke en reformatorische scholen.

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.