Opnieuw voor de klas? Kom naar de werkplaats voor herstartende leraren Geplaatst op 25 mei 2018

Ben je al eerder werkzaam geweest in het onderwijs en sta je in 2018/2019 sinds langere tijd opnieuw voor de klas? Spijker je kennis dan bij in de werkplaats voor herstartende leraren.

Om tegemoet te komen aan de vragen die bij herstartende leraren leven, hun kennis uit te breiden en te verdiepen, hun vaardigheden verder te ontwikkelen en aan te sluiten bij hun persoonlijke kwaliteiten organiseert Driestar managementadvies professionele leergemeenschappen voor deze doelgroep.

Programma leergemeenschap

Het betreft een leergemeenschap van die ongeveer een halfjaar actief is. Binnen dit half jaar komen de deelnemers vier dagen bij elkaar. Tussen dag 2/3 en dag 3/4 ontvangt iedere deelnemer coaching on the job.

Aan deze leergemeenschap wordt een professionele coach gekoppeld die zowel op de dagen aanwezig en ook coaching on the job verzorgd. De dagen hebben in grote lijnen de volgende inhoud: behandeling van een inhoudelijk thema, intervisie en persoonlijke ontwikkeling. Iedere dag zal een bepaalde intervisievorm worden gebruikt om optimaal van elkaar te leren.

Voor de persoonlijke ontwikkeling wordt gevraagd eigen werk in te brengen door middel van video-opnamen. Er wordt uitgegaan van het principe 'uitbouwen waar je goed in bent, opbouwen waar je interesse ligt en compenseren of trainen waar zwaktes liggen'. Verder is een belangrijk principe het do-to-learn principe: leren door te ervaren.

Wat is een werkplaats?

Hoe sta jij als persoon in je werk? Weet jij al waar je ├ęcht goed in bent en weet je hoe je die kwaliteiten in kunt zetten en uit kunt bouwen? In de werkplaats, een professionele leergemeenschap van Driestar managementadvies, werk je aan je persoonlijke ontwikkeling. Dat doe je samen met collega's die zich in ongeveer dezelfde ontwikkelingsfase bevinden. 

>> Schrijf je in

Meer nieuws

    • Projectkoffers met korting

      Van 10 tot en met 14 december is het de 'week van de mediatheek'. Doe je als abonnee in deze week een aanvraag voor een projectkoffer, dan vinden wij dat heel leuk, maar het kan voor jou ook extra voordelig zijn.

    • Eenvoudig experimenteren met elektronica

      Elektriciteit is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch ervaren veel leerkrachten een drempel om met elektriciteit aan de slag te gaan in de klas. Ze denken misschien dat ze daar zelf niet technisch genoeg voor zijn.

    • ParnasSys en Konnect verbinden kinderopvang en basisonderwijs

      ParnasSys en Konnect kiezen voor samenwerking tussen de kinderopvang en het basisonderwijs. Beide partijen verbinden hun systemen, waarmee ze het delen van kennis, de overdracht van kinderopvang naar het basisonderwijs en het stimuleren van talent gemakkelijker maken.

    • Vijf tips in de begeleiding van niet-Nederlandse kinderen in de klas

      Een niet-Nederlands kind in je klas kan voor je gevoel soms lastig zijn. Want hoe begeleid je deze kinderen als ze de Nederlandse taal niet of onvoldoende spreken? Op basis van het onderzoek naar werkzame factoren in de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs, geven we je vijf belangrijke conclusies.

    • Student Engels presenteert onderzoek op internationaal congres

      Invidividueel vrij lezen tijdens iedere Engelse les verbetert de leesvaardigheid van leerlingen. Henk Bakker, inmiddels alumnus van de tweedegraadsopleiding Engels, presenteerde zijn onderzoek hieraan tijdens een internationale conferentie bij de universiteit van Duisburg-Essen (Duitsland).