Meedenken over Wonderlijk gemaakt wordt gewaardeerd! 18 juni 2020

Honderden leerkrachten hebben hun mening gegeven over de methode Wonderlijk gemaakt. Dank voor de betrokkenheid! Denk je ook mee in de herziening?

Wonderlijk gemaakt online?

In een groot evaluatieonderzoek naar het gebruik van Wonderlijk gemaakt op de basisschool hebben 425 leerkrachten meegewerkt en aan een klein vervolgonderzoek opnieuw 323 uit alle groepen.
Veel gebruikers gaven in het eerste onderzoek aan behoefte te hebben aan meer of andere digitale middelen bij Wonderlijk gemaakt. Hoe online materialen kunnen helpen bij seksuele vorming was daarom onderwerp van het vervolgonderzoek.

Complete lessen en keuzes

De meeste leerkrachten geven aan dat zij de voorkeur hebben voor complete lessen en gevarieerde powerpoints, die zij gemakkelijk aan kunnen passen. Een handleiding op papier wordt gewaardeerd, maar er is ook behoefte aan een digitale leeromgeving met bouwstenen. Mogelijk kunnen werkbladen helpen bij de verwerking voor de leerlingen en als middel om ouders te betrekken bij het thema seksuele vorming.

Wil je meelezen met de herziening?

We gaan aan de slag met de herziening van Wonderlijk gemaakt! Natuurlijk nemen we de conclusies en de vele suggesties mee. Wil je met je school ook meedenken over de inhoud en vorm van de lessen? We zoeken enkele leerkrachten (scholen) vanuit onze brede achterban, die willen meelezen met de aangepaste en nieuwe lessen, die eerlijke feedback kunnen geven op de vorm, de afbeeldingen en filmpjes in de nieuwe methode. Reken op een taak van ongeveer 25 uur in de periode september tot en met december 2020.

Heb je interesse? Neem contact op met Elly van der Gouwe, of stuur een bericht via het contactformulier op de website www.wonderlijkgemaakt.nl. Vermeld je motivatie, de school en je functie. Neem je kans om mee te denken in Wonderlijk gemaakt voor de toekomst.

Meer nieuws

    • Driestar educatief gaat webwinkel volledig vernieuwen

      We hebben goed nieuws! Driestar educatief gaat haar webwinkel volledig vernieuwen.

    • Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

      Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.

    • Janneke de Jong-Slagman benoemd als lector Geletterdheid bij Driestar educatief

      Binnen het onderzoekscentrum van Driestar educatief start per 1 augustus 2024 het lectoraat Geletterdheid. Dit nieuwe lectoraat heeft als doel een bijdrage te leveren aan een positieve, inhoudsgerichte leescultuur bij zowel leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs als bij studenten in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Dr. Janneke de Jong-Slagman is benoemd als lector en zal leidinggeven aan dit lectoraat.

    • Vijf jaar associate degree Pedagogisch Educatief Professional

      Hoera! De associate degree Pedagogisch Educatief Professional (ad-pep) bestaat vijf jaar. Studieleider Evert de Bruin: ‘De afgelopen vijf jaar laten zien dat de opleiding voorziet in een behoefte. Onderwijs en zorg raken steeds meer vervlochten en daarbinnen kan de ad-pepper een mooie rol vervullen.’

    • Save the date: lectorale rede en installatie dr. Bram Kunz

      Op Deo Volente 13 juni 2024 hoopt dr. Bram Kunz zijn lectorale rede uit te spreken in de Sint Janskerk te Gouda. Het College van Bestuur van Driestar educatief nodigt u van harte uit aanwezig te zijn bij de installatie van dr. Bram Kunz tot lector van het lectoraat "Vorming van christelijke onderwijsprofessionals in de 21ste eeuw".