Maakt jouw school ze mediawijs? - vraag onze whitepaper aan (gratis) 9 november 2019

Bij veel scholen staat mediavorming op het netvlies: je kunt er als school niet omheen. Maar hoe pak je het aan? Hoe voorkom je dat het incidentele activiteiten blijft? Hoe krijg je elk teamlid mee? Heel reële vragen! Vraag nu de gratis whitepaper aan die jouw school handvatten biedt om een mediawijze school te worden.

Trendwatchers maken overuren als het gaat om de nieuwe techniek die opkomt en die veel gaat betekenen voor kinderen die nu op school zit. Omdat techniek een steeds grotere rol gaat innemen, wordt (christelijke) mediawijsheid een belangrijke basisvaardigheid. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe blijf je actueel en aan welke thema’s geef je veel aandacht en welke niet?

Whitepaper Mediawijsheid op jouw school

Driestar onderwijsadvies heeft de whitepaper ‘jouw school een mediawijze school?’ ontwikkeld om jouw school hierbij te helpen. De whitepaper geeft jouw team handvatten om praktisch aan de slag te gaan voor de leerling, de leerkracht én de leeromgeving. Weerstand? In vijf stappen denk je na over het opstellen van doelen en het meenemen van je team. Ook zijn er een aantal voorbeeldlessen om met elke leeftijd aan de slag te kunnen in de klas.

Vraag de gratis whitepaper direct aan

Ben jij enthousiast geworden en wil je graag aan de slag gaan  met mediawijsheid binnen jouw school? Vul het onderstaande formulier in met jouw gegevens en krijg de gratis whitepaper Mediawijsheid op jouw school direct toegestuurd!

Vraag de gratis whitepaper direct aan of neem contact met ons op via mediawijsheid@driestar-educatief.nl

Persoonlijke gegevens    
     
School    
     
Akkoord    
Ik heb interesse in:
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden
 

Meer nieuws

    • Hoe verloopt de overdracht van dyslexiebehandeling naar de klas?

      Kinderen met dyslexie hebben baat bij dyslexiezorg door een erkende behandelaar. Terug in de klas kunnen ze het geleerde in praktijk brengen bij het lezen en spelling. Maar lukt dat ook? En zijn leerkrachten in staat de methodiek van de behandeling toe te passen in hun lessen?

    • Wat doe je als de methode Taal actief van te hoog niveau is voor sommige leerlingen?

      Remco zit in groep 7 en heeft niet zo’n taalknobbel. Hij zal straks een mooi beroep krijgen waarbij hij met zijn handen zal gaan werken. De inschatting is dat hij zal instromen in vmbo-basis. De leerstof van Taal actief is voor Remco regelmatig een te stevige kluif. Maar wat kan je als leerkracht op een verantwoorde manier schrappen? En mag je Remco ook minder taalleerstof aanbieden?

    • Een nieuwe Bijbeltoets voor het primair onderwijs, maar waarom?

      Er is een Bijbeltoets ontwikkeld voor het primair onderwijs. Wat houdt die toets in, wordt er niet al teveel getoetst in het onderwijs, en wat kunnen scholen met de uitkomst? Lees de antwoorden op deze vragen in het interview met Chiel Noort, schoolleider en ontwikkelaar van de Bijbeltoets.

    • De methode Wonderlijk gemaakt onder de loep

      ‘Wonderlijk gemaakt’ is een methode seksuele vorming voor het christelijk en reformatorisch basisonderwijs. In de afgelopen maanden heeft het onderzoekscentrum van Driestar educatief onderzoek naar deze methode gedaan.

    • Workshop: schurend contact tussen school en ouders

      School en ouders willen het liefst goed samenwerken in het belang van leerlingen. Of je nou schoolleider bent, docent of ouder, het is nooit fijn als er ruzie is. Toch schuurt het soms en ontstaan er conflicten. Hoe ga je daarmee om? Dat leer je in deze workshop.