Leerlingen Pieter Zandt meest mediawijs 29 maart 2019

Leerlingen van klas 1HC van de Pieter Zandt Scholengemeenschap hebben donderdag de finale van de Mediawijsheids Challenge gewonnen. De klas liet daarmee klas M1B van de CGS Prins Maurits in Middelharnis en Klas V1GC van het Van Lodenstein College in Kesteren achter zich.

In januari en februari deden de drie klassen mee aan de Mediawijsheids Challenge die Driestar onderwijsadvies ieder jaar voor brugklassen organiseert. Op basis van hun scores werden de klassen geselecteerd voor de finaledag om te strijden voor de titel ‘Meest Mediawijze Klas van het Jaar’. Vol enthousiasme streden zij donderdag op de redactie van het Reformatorisch Dagblad om de hoofdprijs. Ze maakten een vlog, schreven een Puntuit-pagina voor het Reformatorisch Dagblad en presenteerden een journaal.
 
Bij de verschillende finale-events kwamen de havoërs van de Pieter Zandt als beste uit de bus. Zij gingen er met een wisselbeker vandoor en hun Puntuit-pagina komt woensdag 3 april in de krant. De wisselbeker ging vorig jaar naar klas 1V1 van de Gomarus Scholengemeenschap uit Gorinchem.
 
De Mediawijsheids Challenge is ontwikkeld door Driestar onderwijsadvies. Begin 2020 zal een nieuwe  editie van de Challenge worden georganiseerd. Meedoen? Geef je brugklas op! Mail naar: mediawijsheidschallenge@driestar-educatief.nl

Mediawijsheid-11-web-A-1-4-(1).jpg
Mediawijsheid-13-web-A-4.jpg
WhatsApp-Image-2019-03-28-at-19-29-26(1)-(1).jpg
WhatsApp-Image-2019-03-28-at-19-29-26(3).jpg
Mediawijsheid-1-web-A-4.jpg
Mediawijsheid-6-web-A-4.jpg
Mediawijsheid-8-web-A-4.jpg


 

Meer nieuws

    • Hoe verloopt de overdracht van dyslexiebehandeling naar de klas?

      Kinderen met dyslexie hebben baat bij dyslexiezorg door een erkende behandelaar. Terug in de klas kunnen ze het geleerde in praktijk brengen bij het lezen en spelling. Maar lukt dat ook? En zijn leerkrachten in staat de methodiek van de behandeling toe te passen in hun lessen?

    • Wat doe je als de methode Taal actief van te hoog niveau is voor sommige leerlingen?

      Remco zit in groep 7 en heeft niet zo’n taalknobbel. Hij zal straks een mooi beroep krijgen waarbij hij met zijn handen zal gaan werken. De inschatting is dat hij zal instromen in vmbo-basis. De leerstof van Taal actief is voor Remco regelmatig een te stevige kluif. Maar wat kan je als leerkracht op een verantwoorde manier schrappen? En mag je Remco ook minder taalleerstof aanbieden?

    • Een nieuwe Bijbeltoets voor het primair onderwijs, maar waarom?

      Er is een Bijbeltoets ontwikkeld voor het primair onderwijs. Wat houdt die toets in, wordt er niet al teveel getoetst in het onderwijs, en wat kunnen scholen met de uitkomst? Lees de antwoorden op deze vragen in het interview met Chiel Noort, schoolleider en ontwikkelaar van de Bijbeltoets.

    • De methode Wonderlijk gemaakt onder de loep

      ‘Wonderlijk gemaakt’ is een methode seksuele vorming voor het christelijk en reformatorisch basisonderwijs. In de afgelopen maanden heeft het onderzoekscentrum van Driestar educatief onderzoek naar deze methode gedaan.

    • Workshop: schurend contact tussen school en ouders

      School en ouders willen het liefst goed samenwerken in het belang van leerlingen. Of je nou schoolleider bent, docent of ouder, het is nooit fijn als er ruzie is. Toch schuurt het soms en ontstaan er conflicten. Hoe ga je daarmee om? Dat leer je in deze workshop.